Template by:
Free Blog Templates

16 January 2011

Media



Menyampaikan set jersi bola sepak untuk Pasukan Kelab Media Perak. Tahniah kerana Media Perak juga aktif dalam aktiviti sukan.

Jersi tersebut telah Saya sampaikan kepada Pemangku Pengerusi Kelab Media Perak, Mohd Zabidi osman di Pekabat Bernama, pagi tadi.

Saya difahamkan Kelab Media ini sentiasa mengadakan perlawanan persahabatan termasuk dengan Pasukan Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambery Abdul Kadir.

Saya percaya dengan pembabitan mereka bermakna mereka bukan sahaja bijak dalam tugas melapor berita, memberi komen dan kritikan, tetapi juga membuktikan bahawa mereka sendiri tahu apa yang mereka tulis.

1 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Saya harap pemberita kita mesti baca pendapat FISK sebelum mereka maju ke hadapan.

Fisk ialah pemberita akhbar Independent UK ialah pemberita yang paling disegani di dunia barat dan pernah menerima berbagai2 anugrah yang berkaitan dengan beritanya terutama sekali di kawasan Timor Tengah.

Kalau tak ada beritanya sudah tentu dunia Islam lingkup kerana beliu betul2 turun padang melihat orang Islam mempertahanan negaranya, bukan menceduk berita reuter dan CNN sahaja macam pemberiter lain.

Kita takut pemberita kita asyik main bola dan langsung tak turun padang mendengar betul2 isu yang dibentangkan. Mereka asyik ceduk berita dari bernama. Akhirnya kita bertengkar sesama sendiri kerana isu dibentangkan hasil daripada tafsiran pemberita tapi bukan dari tafsiran orang yang membentangkan isu tersebut.

Lihat sahaja isu pembangunan lebih pesat dimajukan di kawasan DAP dan FDI juga lebih banyak terdapat di kawasan parti pembangkang kecuali Johore. Adakah kerajaan barisan membantu DAP lebih daripada UMNO?

Inilah yang patut diperjelaskan akhbar tempatan untuk meyakinkan pengundi Barisan terutama sekali penyokong UMNO.

Sekarang sampai masanya kita perlu membetulkan isu. Kita perlu AJK pemuda yang pandai berbahasa Cina dan Tamil dan ahli pemuda dari kumpulan muaalap untuk menerangkan tentang agama Islam. Inilah yang saya maksudkan TRANSFORMASI. Bukan ahli pemuda yang berfikiran dan berjiwa orang tua (UMNO lama)

KITA PERLU ADA DATA BASE nama2 bumiputera yang terbilang, cemerlang dan gemilang dalam negeri PERAK dan LMS khususnya. Mereka ini dapat membantu kemajuan ekonomi, politik, dan sosial dll bagi negeri Perak.

Untuk makluman YMDS kita ada juga pemberita Utusan dari Selama yang berwibawa tapi beliu masih berjiwa urban centrik iaitu pemuda yang berjiwa warga emas.

Selagi pemuda UMNO mengadakan pembaharuan sama seperti pendapat ahli UMNO lama saya masih anggap mereka macam berjiwa kumpulan SITUA (warga emas UMNO). Umur sahaja yang muda tapi fikiran tentang pembangunan masih di takuk lama.

Kita bagi gaji lebih kepada mereka yang dapayt menyelesaikan masalah (trouble shootera) tapi mereka bagi gaji lebih kepada pengarah. Inilah yang saya katakan fikiran lama. Kita beri gaji lebih kepada konsultant tapi mereka bagi gaji lebih kepada mereka yang pandai mengarah sahaja (tanpa keluar modal).

Sekali2 MB kita panggillah mereka ke jamuan hari jadi. Tak jemukah melihat orang yang sama datang menghadiri jamuan resmi. Kita perlu kreatif. Jangan kita agak orang yang sama pandai serba serbi.

Kesimpulan ujudkan data base bumiputera yang cemerlang, gemilang dan terbilang di Perak.