Template by:
Free Blog Templates

28 January 2011

Lawatan Sungai Lempung




Seperti biasa dalam program lawatan, petang tadi, Saya melawat dua orang penduduk yang uzur yang memerlukan bantuan di Kampung Sungai Lempung, dekat Bagan Baharu.

Ramli bin Darus, 57 tahun yang masih bujang dan tinggal sendirian di sebuah rumah yang dibina oleh saudaranya, dan uzur memerlukan bantuan untuk kos rawatan.

Waraga Emas, Halimah binti Awang Ngah, 57 tahun yang sakit tua dan tinggal bersama anaknya juga memerlukan bantuan daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).

Mereka begitu terharu diatas keperhatinan Saya dan mengucapkan Terima Kasih. Turut sama dalam lawatan tersebut ialah Ketua UMNO Cawangan, Ku Sahak.

1 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Bila sahaja saya lalu di bulatan medan Kidd dekat station bas saya selalu sahaja teringat YMDS.

Sebabnya JKM terletak disitu. Saya berharap selalu panggil mereka yang ada di JKM kenduri di rumah YMDS untuk memdahkan budibicara. Begitu juga JPS supaya paya ular sawa tidak lagi terdapat di belakang rumah ayahanda YMDS.

Selalulah panggil mereka. Kalau YMDS berkawan dengan orang Cina mereka pandai sangat menggunakan taktik ini. Elakkan memanggil orang yang sama untuk jamuan. Jemu dibuatnya kerana kita tidak mendapat maklumat baru. Lagi2 maklumat politik. Jemu juga dibuatnya.

Sekian untuk makluman YMDS.