Template by:
Free Blog Templates

27 January 2011

Kerusi roda






Seperti biasa, dalam program turun ke padang Saya melawat seorang Warga Emas, Jariah binti Bahrom, 70 tahun di Kampung Bagan Baharu, dekat Ijok.

Saya juga menyampaikan sebuah kerusi roda kepada beliau yang juga Ibu kepada Johari bin Yahya, seorang ahli JKKK dan UMNO Cawangan Bagan Baharu.

Ibu beliau baru sahaja keluar daripada menerima rawatan di Hospital Taiping. Saya juga melawat beliau ketika berada di Hospital tersebut baru-baru ini.

Jariah begitu gembira menerima kunjungan Saya.

1 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Di Amerika, kursi roda diberikan hanya kepada mereka yang tidak boleh berjalan disebabkan kita mahu memberi peluang kepada mereka hidup seperti orang biasa, BUKAN SENTIASA UNTUK BERJALAN2 DALAM RUMAH sahaja.

Saya syorkan 'jururawat' (seperti di UK) bergerak dapat menolong membantu mereka supaya mereka dapat berjalan2 di halaman rumah mereka atau pun berrekreasi di tempat2 yang berdekatan.

Kesimpulan ialah setiap bantuan kerajaan hendaklah disusuli dengan bantuan supaya hidup mereka tidak terkongkong seperti burung dalam sangkar.

Bagaimana kalau kita adakan sukan OKU bahagian veteren di Adun Kubu Gajah?

Kita mesti kreatif. Apa orang tak pernah buat, kita buat barulah kita menjadi negara terbilang.

Kalau tidak slogan cemerlang terbilang dll akan hanya menjadi mimpi sedih siang hari.

Kita banyak buat slogan dan visi tapi tidak ada tindakan susulan.

Saya pun ada slogan atau visi sendiri.

Slogan/visi saya saya ialah KEAMANAN TERCAPAI hanya jika kita mempunyai sifat EMPATI. SYITAN pula TAKUTKAN ORANG yang IKHLAS dan PANDAI MENJAGA KEMALUANNYA. Lagi kita alim lagi syitan suka kacau.. syitan general pula yang akan datang. Sebab itu kalau kita hendak kahwin dua jangan tunggu2 lagi nanti kita tak dapat jaga kemaluan kita.

Tapi apa yang saya tuliskan ini bukan macam slogan tapi nasihat.

Sekian untuk makluman YMDS.