Template by:
Free Blog Templates

2 January 2011

Bantuan Sekolah













Rakyat diingatkan supaya berfikir dan jangan mudah terpengaruh dengan janji-janji kosong mereka yang akan mengambil kesempatan menjelang Pilihanraya UMUM (PRU) yang akan datang.

Ini bukan masa bekempen, kalau ia pun hendak memperjuangkan nasib janganlah sampai meracuni fikiran mereka dengan memutar belikan fakta.

Saya berkata demikian ketika berucap di majlis penyampaian sumbangan bantuan persekolahan untuk Pelajar-Pelajar miskin di Kampung PPRT Sungai Manik, dekat batu 20, Batu Kurau, pagi tadi.

Kerajaan Perak dibawah kepmpinan Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambery Abdul Kadir sedang memberikan perhatian serious melaksanakan program membasmi kemiskinan di kalangan rakyat, tetapi Pembangkang janganlah cuba menafikan hasrat baik Kerajaan Barisan Nasional (BN) itu.

Progam menaikan taraf Pekan-Pekan Kecil seperti di Ijok, Kubu Gajah dan Batu Kurau dalam Parimen Larut haruslah juga dilihat sebagai usaha untuk mencapai tahap ekonomi yang lebih stabil di kalangan rakyat luarbandar.

Jika Pekan-Pekan kecil ini dibangkukan, rakyat dapat menambahkan lagi pendapatan mereka melalui peluang ekonomi yang pasti tumbuh kelak.

Perbadanan Kemajuan Negeri Perak (PKNP) yang diberikan tanggungjawab melaksanakan projek berkenaan sedang merangka projek yang sesuai dengan keadaan tempat dan insyalah jika segala-galanya berjalan lancar, ia akan dimulakan awal tahun ini juga.

Bahkan, di peringkat Daerah satu Jawatankuasa Penyelarasan telahpun ditubuhkan yang membabitkan Jabatan-Jabatan seperti Majlis Perbandaran Taiping (MPT), Majlis Daerah Selama (MDS) dan JKR.

Dengan perlaksanaan projek ini juga pembangunan tanah di Pekan-Pekan kecil akan dapat dipelbagaikan, produk-produk tempatan juga dapat dipasarkan.

Seramai 38 orang pelajar miskin Sekolah Menengah dan Rendah Kebangsaan serta Pelajar India sekitar Pondok Tanjong menerima sumbangan tersebut.

Turut hadir ialah Naib Ketua UMNO Bahagian Larut, Fauzi Kassim, Ketua Kampung Pondok Tanjong, Abdul Kadir bin Abdul Rahman, Ketua UMNO Cawangan Pondok Tanjong, Haji Zulkif Shukur, Ketua Polis Pondok Tanjung, Ketua Wanita UMNO Pondok Tanjong, Azizah Azidin.

0 comments: