Template by:
Free Blog Templates

3 March 2011

Pelajar




Melawat seorang Pelajar Sekolah Kebangsaan, Alis Nor Izzati binti Mohd Ali di Batu 85 yang terlibat dalam satu kemalangan ketika dalam perjalanan ke Sekolahnya, petang tadi.

Bapa Alis, Allahyarham Mohd Ali bin Mat Saman, 68 tahun bagaimanapun, meninggal dunia dalam kemalangan tersebut.

Alis pelajar tahun Lima, bagaimanapun bersykur kerana tidak mengalami sebarang kecederaan dan ketika melawat dia sudah mula makan, walaupun masih dalam keadaan terkejut dengan kemalangan tersebut yang berlaku baru-baru ini, kata ibunya, Sadiah binti Omar, 53 tahun.

Beliau yang begitu gembira atas kunjungan Saya kini tinggal bersama seorang lagi abangnya dan berharap akan bermula bersekolah tidak lama lagi.

Saya berharap Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) akan membantu Alis dan keluarganya. Ibunya kini hanya bekerja di sebuah Kilang.

1 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Biasanya bila orang kampung terlibat dalam kemalangan insururen lambat sampai atau pun langsung tak dapat kerana siapa pun tak dapat menolong mereka.

Sudah tentu dalam LMS ada ahli UMNo yang pernah bekerja atau masih bekerja dalam bidang insuran. Saya rasa kita hendaklah mengumpul maklumat data base tentang nama2 mereka ini kerana ramai kita yang macam kena tipu.

Sebagai contoh ada agen insuran yang memberi pampasan mengikut nila tapi ada yang tidak mengikut nilai lebih2 lagi jika kenderaan hilang. Dan ada pula mengikut harga yang kita insurankan.

Di luar negara seperti di England agen insuran membayar bukan ikut nilai barang (susut harga0 tapi mengikut nila yang diinsurankan.


Yang kita takut kita asyik berpolitik agen insuran mengambil kesempatan atas 'kebodohan' kita dan disebabkan kita tiada masa untuk mengurus pampasan kerana asyik berpolitik.

Perkara ini berlanjutan kerana kita asyik belajar dalam bidang akademik sahaja tapi tidak dalam bidang insuran.

Sekiaqn