Template by:
Free Blog Templates

27 March 2011

Alfatihah Bapa Pengerusi Tetap Meninggal




Menziarah jenazah Bapa Pengerusi tetap UMNO Cawangan Tebing tinggi, Allahyarham Chek bin Din, 93 tahun yang telah pulang ke rahmatullah pagi tadi.

Saya menyampaikan Ucapan Takziah kepada Noh ketika tiba dirumah beliau. Allhyarham Chek adalah seoang yang amat dihormati di Kampung Tebing Tinggi ada diantara penduduk terawal yang tinngal di Kampung tersebut.

Jenazah Allahyarham telah selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Tebing Tinggi selepas Asar.

Semoga rohnya sentiasa berada disis Orang-Orang yang Solleh. Alfatihah.

1 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Yang sebenarnya ramai orang asal Tebing Tinggi sudah meninggalkan Tebing Tinggi kerana mereka sudah jemu menoreh getah.

Sekarang sampai masanya kita memanggil mereka pulang ke Tebing Tinggu kerana harga getah dan kelapa sawit naik.

Mereka sudah tentu pulang jika Tebing Tinggi membangun.

Jika kita hendak meramaikan kampung Tebing Tinggi berikanlah tanah kepada anak2 mereka yang miskin dan yang mahu balik ke Tebing Tinggi bukannya kepada mereka yang tidak mahu balik ke Tebing Tinggi.

Tebing Tinggi boleh membangun jika kawasan depan FELCRA dibandarkan kerana harga sawit naik. Jika YMDS berbuat baik dengan pengurusi FELCRA Perak perkara ini amat senang dibicarakan. Lebih2 lagi jika Dato' Hamzah Zainuddin yang berjumpa mereka di Ipoh kerana beliau pernah jadi pengurusi.

Begitu juga kawasan Estate Sungai Malau/ Lembah Keluang boleh dijadikan taman perumahan sebelum lebuhraya Jelapang-Selama siap.

Sekian untuk makluman YMDS.

Kalau iklanya baik sudah tentu ramai yang akan membeli rumah tersebut. Berjaya Corp sangat pandai mengiklan perkara yang begini. Sebab itu Pangkor Resot ter kenal di dunnia.

Kawasan ladang Sungai Malau menjdi tempat prestige jika lebuh-raya siap.