Template by:
Free Blog Templates

14 March 2011

Masyarakat




Bekas Tentera digesa agar tidak kecewa selepas mereka menamatkan perkhidmatan dan kembali hidup dengan masyarakat yang lain.

Ramai dikalangan mereka selepas bersara dari perkhidmatan tersebut, berjaya dalam hidup seperti menjalan perniagaan sendiri.

Jika kita berusaha dengan cara baik dan bersedia bersaing, kita tetap akan berjaya, kata Saya ketika merasmikan Program Motivasi, Membina Potensi Diri Kearah Kecemerlangan Keluarga dan Masyarakat di Taman Kota Wira.

Begitupun, bagi mencapai kejayaan hidup tiada jalan pintas, sebaliknya bersdia bermula dari bawah.

Jikapun bantuan disedia dan diberikan oleh Keraejaan, tetapi mereka tidak pandai menggunakannya dengan betul, mereka tetap tidak akan berjaya.

Untuk berjaya dalam perniagaan, sekalipun yang dibuat secara kecil-kecilan, mereka mesti tahu mengenai seluk-beluk pemasaran.

Jauhi sikap cemburu dan membuat fitnah jika mereka inggin terus maju, tambah Saya kerana budaya itu bukan sahaja dilarang oleh Agama, tetapi juga boleh membawa perpecahan.

Saya juga mengesyurkan tanah-tanah simpan milik Jabatan dan Agensi Kerajaan yang tidak dimajukan dapat disewa kepada penduduk yang berhasrat memajukannya dengan tanaman sayur-sayuran daripada terbiar begitu sahaja.

Dengan cara demikian juga ia bukan sahaja membantu menggurangkan kos menjaga tanah mereka yang tidak diusahakan itu, tetapi juga menggelakan dariupada sikap pembaziran oleh Jabatan dan Agensi Kerajaan.

Turut hadir ialah Penceramah Motiviasi, Abdul Rahman bin Haji Yusof dan Pengerusi Taman Kota Wira, Abdul Sidikbin Mat yang juga Ketua UMNO Cawangan.

1 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Askar pencen elok juga diberi rumah di bandar2 supaya mereka dapat membantu Barisan menang dalam PRU 13.

Kalau tidak DAP akan menguasai semua bandar di Perak.

Terima kasih.