Template by:
Free Blog Templates

17 March 2011

Lawat kemalangan




Sebaik dimaklumkan, Saya terus ke rumah seorang penduduk, Haji Harun bin Osman, 70 tahun dekat Pekan Kubu Gajah, yang terbabit dalam kemalangan Jalan Raya.

Beliau yang Saya kenali sejak kecil lagi, terjatuh moto yang ditunggangnya sewaktu dalam perjalanan ke majlis rumah saudaranya, baru-baru ini.

Begitupun, beliau bersyukur kehadrat Allah S.W.T. kerana hanya mengalam kecederaanr ringan dalam kemalangan tersebut.

Haji Harun yang tiunggal bersama Isteri dan anak-anaknya begitu terharu diatas kunjungan Saya dan mengucapkan Terima Kasih yang tidak terhingga diatas keperhatinan Saya itu.

Selepas kemalangan itu, beliau terpaksa berihat buat sementara. Haji Haru adalah seorang yang cukup aktif dalam kerja-kerja amal dan kebajikan di Kubu Gajah.

Turut hadir dalam lawatan itu ialah Ketua Kampung Kubu Gajah, Azemi Sabran dan KetuaUMNO Cawangan Kubu Gajah, Cikgu Abu Samah Aliddin.

Didoakan semoaga beliau segera sembuh.

1 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Saya masih menunggu blog Encik Azemi dan Cikgu Abu Samah untuk menerangkan tentang isu setempat.

Banyak isu yang timbul di Kubu Gajah. Sepatutnya mereka jelaskan supaya masyarakat tahu selok beloknya.

Saya selalu menerangkan kepada kawan2 tapi masih mereka tidak percaya kepada saya. Diharp ketua kampung dan ketua cawangan perlu menerangkan isu pemberian tanah ini kerana perkara ini akan menjadi isu setempat di PR 13.

Isunya pemberian tanah dll ada yang gagal kerana tidak menepati sasaran.

Jika ada tanah baru yang diberikan, YMDS perlulah menapisnya dengan betul2 supaya penduduk kampung kita bertambah ramai. Kalau tidak mereka yang di Taiping, Ipoh dll yang dapat tanah.

Kalau kita berikan tanah kepada mereka yang ada tanah sudah tentu mereka tidak berpindah ke tanah yang baru.

Begitu juga tanah RKT. Ramai orang kita membeli tanah RKT dari mereka yang tidak mahu berpindah ke sana walaupun tanah tersebut diberikan kepada mereka dengan pemium yang rendah.

Sebagai contoh cuba YMDS lihat RKT Kampung Pinang Dalam dekat Kemunting (borangnya telah dihantarkan) dan 10 usahawan baru kayu bakau yang mendapat peruntukan kawasan kayu bakau untuk kayu arang dan 'kilnnya' sekali.

Jika UMNO silap beri ia akan menjadi isu setempat yang merugikan semasa PR 13.

Saya syorkan nama mereka yang dapat kurnia hendaklah disenaraikan dalam warta Perak selama 6 bulan untuk bantahan supaya semua bantuan kerajaan akan sampai ke sasaranya tanpa was2.

Isu yang besar sekali ialah bantuan kerajaan tidak semunya menepati sasaran kerana kita turun padang dengan mereka yang menyokong, mereka yang berjaya dikurniakan anugrah.

Yang saya tahu mereka yang paling miskin hanya berjalan untuk menoreh getah. Saya selalu berjalan dengan mereka. Ada basikal pun kena tonton kerana susah hendak naik bukit.

Kalau betul2 YMDS turun padang tentu YMDS lihat mereka keluar dari jalan laterite yang tidak sempurna kerana jalan hanya dibina kerajaan untuk kepentingan sosial.

Sekian.