Template by:
Free Blog Templates

9 March 2011

Melawat




Seperti biasa bila Saya ke Rancangan Tanah FELDA, Ijok Saya akan melawat Warga Emas yang uzur dan menyampai sedikit sumbangan.

Petang tadi, Saya ke rumah Warga Emas, Fatimah binti Nnordin,76 tahun yang juga Ibu Tunggal terlantar sakit di FELDA peringkat Tiga.

Beliau yang ditemani oleh salah seorang daripada cucunya itu begitu terharu dengan kunjungan Saya.

Fatimah adalah seorang yang cukup aktif dalam kegiatan Kemasyarakatan dan begitu disenanggi oleh Peneroka FELDA kerana silapnya yang begitu ramah.

Saya akan meminta pihak Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Daerah Larut, Matang dan Selama untuk membantu membiyai kos perubatannnya.

turut sama dalam lawatan tersebut ialah ketua kampung Felda Ijok Haji Shukor Bin Haji Jaman

1 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Hari ini buah kelapa sawit $780 setan.

Disamping membuat lawatan, YMDS haruslah juga berfikir bagaimana kita hendak memindahkan sedikit pendapatan ini kepada penorka.
Saya rasa isu PETRONAS juga ada kaitannya.

Bagi saya kalau duit dapat, penyakit pun cepat hilang. Saya tak tahulah pula tentang orang FELDA. Mereka mungkin lebih pentingkan lawatan YMDS daripada duit.

Sekian. Terima kasih