Template by:
Free Blog Templates

27 March 2011

Banjir di rendang panjang









Melawat tebing Sungai yang sering diancam banjir di Kampung Kota Raja Bersiong dekat Redang Panjang, kebetulan pada ketika ini cuaca tidak menentu dan hujan lebat sering berlaku.

Saya turut melawat rumah, Salmah binti Osman, 52 tahun yang merupakan diantara rumah yang sering diancam banjir bila berlaku hujan lebat.

Saya turut mendengar masalah yang sering beliau dan jiran lain hadapi.

Terima kasih keapda Jurutera JPS Daerah Larut, Matang dan Selama. Mokhtar bin Hasran yang turut sama dalam lawatan tersebut dan memberitahu satu projek bagi mengatasi masaalah banjir di situ akan dilaksanakan dalam masa terdekat ini dengan kos tidak kurang daripada RM 30,000.

Saya juga turut menasihat kepada Penduduk yang tinggal berhampiran dengan Sungai agar berwaspada pada ketika cuaca yang tidak menentu ini dan menghubunggi segera pihak-pihak yang berkaitan jika berlaku banjir.

Begitu juga kepada Ketua-Ketua Kampung dan JKKK agar sentiasa memantau keadaan anak buah mereka yang sentiasa diancam banjir.

1 comments:

Anonymous said...

YMDS,

YMDS pernah mencadangkan untuk membina kawasan tadahan air (empangana) di kawasan Ijok untuk menyimpan air supaya tidak berlaku banjir disekitarnnya.

Saya juga memerhatikan YMDS sangat berkawan rapat dengan MB.

Selalunya kawan rapat dapat membantu kita untuk merealisasikan apa yang kita cadangakan.

Dalam pengelaman saya kawan politik selalunya tidak dapat membantu kita dalam bidang ekonomi.
(membangunkan ADUN Kubu Gajah).

Mereka hanya dapat melantik kita untuk jadi pengarah dan pengurusi syarikat SLC dan kerajaan.

Saya rasa kita mesti memilih calon seperti ahli parlimen Batu Gajah yang disegani dan disanjung oleh kaum Cina.

Tidak semestinya orang muda tapi orang yang 'HANGAT' seperti yang dipilih oleh DAP masa akan datang perlu juga diambil kira.

Orang tua macam Sri Gading dan Kinabatangan pun lebih baik daripada orang muda seperti YB Kamalinathan.

Kita mesti berhati2 memilih calon untuk menandingi DAP yang mencalonkan oarang 'panas'. Jangan keluarkan pistol sudahlah. Yang penting mesti ada DATA/maklumat terkini sebelum masuk dewan.

Kalau kita tak ada data kita akan tunjuk penumbuk/pistol dalam dewan.

Saya harap YMDS kumpulkan data ADUN Kubu Gajah dan semua cadangan MB yang telah disyorkannya dengan tarikh2nya sekali sebelum masuk dewan. Yang penting jangan berkelahi tentang politik tapi 'berkelahilah' disebabkan PEMBANGUNAN KUBU GAJAH. Inilah juga yang diperjuangkan oleh PAS di ADUN KUBU GAJAH akhirnya (matlamat akhir).

Sekian.