Template by:
Free Blog Templates

26 April 2011

TPM-Saham

Menyambut ketibaan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang tiba di Ipoh, petang tadi untuk menutup minggu Amanah Saham.

Turut mengiiringgi beliau yang tiba dilapangan Terbang Sultan Azlan Shah ialah Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir.

Minggu tersebut telah diresmikan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak yang telah mendapat sambutan meriah daripada orangramai yang mengunjungg ke tapak projek itu dilancarkan Rabu lalu.

1 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Kenapa YAB PM dan TPM tidak menggalakkan rakyat membeli saham seperti saham FELDA, Bank Rakyat, Angkatan Tentera dan saham koperasi yang menguntungkan daripada ASB.

Keuntungan ASB mankin menurun.
Keutungan ASN 1 menurun juga dan harganya menguncup kerana hendak jual dan beli mereka potong 5 sen, bukannya satu sen.

Kerajaan juga menggalakkan kita beli saham waktu saham naik harga.

Sepatutnya kerajaan menggalakkan kita membeli saham ASB semasa Indek KLSE kurang daripada 800. Ini pulak kerajaan menggalakkan kita beli ASB semasa Indek 1,500. Yang hanya kita boleh beli ialah saham keluaran baru sajalah.

Kalau YMDS hendak tolong orang miskin di LMS cuba suruh kerajaan berikan PINK FORM kepada mereka dengan pinjaman bank. Lepas listing jual saham untuk bayar balik hutang. Yang untug masuk poket. Wakil rakyat kita pun ada yang buat demikian. Kenapa orang miskin tak buat demikian.

Baru2 ini saya kelentong bank rakyat nak beli setengah juta saham bank rakyat. Saya tahu Bank Rakyat tak akan beri semua. Yang banyak dapat tentulah pengarah proxynya. Paling banyak mereaka berikan $500. Yang lain ialah untuk IMAGE BUILDING. iaitu proxies juga mesti ada saham supaya jangan nampak macam kosong dalam investment mereka untuk menaikkan imej mereka sebagai pengarah. Kawan saya tak ada saham pun dapat menjadi pengarah.

Alangkah baiknya PENCAPIAN DIDAHULUKAN hendaklah lantikan pengarah yang banyak saham dalam syarikat diutamakan. Bukannya yang tiasa saham menjadi pengarah kerana mereka ini tidak mempunyai SENSE OF BELONGING-tidak berkorban untuk memajukan syarikat.

Sekian.