Template by:
Free Blog Templates

1 April 2011

Bersama masyarakat






Dalam program turun ke padang di DUN Kubu Gajah, Saya turut juga menemu penduduk dari pelbagai kaum sambil bertanya khabar mengenai masalah mereka.

Mereka begitu gembira dengan program yang dilakukan itu sejajar dengan Rakyat didahulukan dan pencapaian diutamakan.

1 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Bila turun padang YMDS tolonglah juga beritahu rancangan2 kerajaan semasa, supaya rakyat dapat meningkatkan pendapatan mereka.

Sebagai contoh saham FELDA dan Bank Rakyat.

Saham Bank Rakyat akan dikeluarkan pada bulan depan.

10 tahun dahulu bila saya ke Bank Rakyat mereka tidak pun memberitahu saya bagaimana hendak menjadi ahli koperasi semasa saya bertanya tentang saham Bank Rakyat. Mereka juga tidak memberitahu saya bagaimana untuk menjadikan saya sebagai pemohon lama yang menunggu (nampaknya macam untuk kakitangan Bank Rakyat dan kawan2 mereka sahaj).

Nampaknya saya melepas lagi tahun ini kerana maklumat tentang saham Bank Rakyat seperti di RAHSIAKAN dan bila ditanya siapa pun tak tahu pada tahun lepas.

Sepatutnya sekarang semua penorka FELDA Bagan Baru telah pun membeli saham FELDA tapi ramai mereka tidak tahu kerana mereka asyik berpolitik dan tidak langsung mengingat kepentingan ekonomi.

Bolehkah dewan perundangan PERAK meeminta Bank Rakyat mengutamakan mereka yang belum pernah mendapat saham bank rakyat membeli saham Bank Rakyat. Saya masih pentingkan rakyat miskin didahulukan dan kawasan ulu diutamakan sebagai slogan saya.

Sekian.