Template by:
Free Blog Templates

22 April 2011

Melawat hospital




Melawat seorang pemuda dari Kampung Kampung Sangkut yang terlibat dalam satu kemalangan jalanraya di Hospital Daerah Taiping.

Ashraf Akmal bin Kahirul Azman,16 tahun terjauh dari motosikal yang ditunggangnya dan merupakan seorang pekerja dengan Ketua UMNO Cawangan Kampung Mesjid, Azizi Jamil.

Pemuda tersebut bagaimanapun, telah dibenarkan pulang ke rumahnya selepas beberapa hari diberilkan rawatan di Hospital tersebut.

2 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Saya lihat ramai orang kita umur 16 tahun sudah ada motosikal walaupun anak penoreh getah.

Dekat kampung saya budak darjah empat pun bawa motosikal sana sini.

Kalaulah KPI kejayaan orang Melayu dengan melihat jumlah motosikal ditiap2 rumah di kampung2 semasa BN memerintah menjadi indikator kejayaan sudah tentu kita telah berjaya mencapai kemajuan.

Tapi masih ada orang kampung saya yang tidak berseluar dalam (indikator kemiskinan yang saya buat sendiri). Kami pun mengendap sana sini juga untuk melihat tahap kemiskinan (Yang tidak berseluar dalam).

Cuma orang macam saya sahaja yang tak dapat membeli motosikal kepada anak saya yang berumur 16 tahun.

Itulah yang saya susah hatikan selama BN memerintah.

Anonymous said...

YMDS,

UMNO asyik cakap nak tawan tempat PKR dan PAS tapi MCA tak mahukah tawan tempat DAP?.

Saya takut calon MCA tidak dapat menandingi calon DAP. Orang Cina lihat juga kewibawaan calon yang bertanding selain daripada melihat isu. Wlaupun mereka lebih memmentingkan equality tapi ada juga orang Cina yang mula melihat EQUTY.

Cuba tanya Prof KOO Kee Peng. Mungkin saya salah. Bagi beliau orang Cina bandar lebih anti-establishment, tak kira siapa yang memerintah. PAP memerintah pun ramai dreber taksi tak suka PAP (Singapura). Dreber taksi ialah orang yang paling sesuai berkempen kerana mereka ramai jumpa penumpang.

Sekian untuk makluman YMDS.