Template by:
Free Blog Templates

17 April 2011

Bantuan Rumah YBU







Meninjau kerja-kerja memperbaiki bantuan rumah Warga Emas, Ismail bin Mat, 73 tahun di Kampng Bagan Baharu.

Kebetulan hari ini, bermulanya kerja-kerja bantua memperbaiki rumah tersebut oleh Yayasan Bina Upaya (YBU) sebanyak RM 15,000.

Projek yang dikendalikan oleh Kontrektor tempatan itu dijangka siap dalam seminggu lagi dan Saya berharap ia dilaksanakan mengikut spekfikasi yang telah ditetapkan dan siap mengikut jadual.

Ismail yang bekerja kampung dan tinggal bersama isteri dan cucunya begitu gembira dan terharu diatas bantuan yang telah diberikan itu.

Beliau mengucap syukur ke Hadrat Allah S.W.T. dan berterima Kasih kepada Kerajaan Perak yang dipimpin oleh Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir diatas keperhatinan kebajikan rakyat miskin, semoga pentadbiran Barisan Nasional (BN) terus kekal dalam membela nasib rakyat.

Saya juga ingin merakamkan ucapan terima kasih yang tidak terhingga kepada YBU diatas sumbangan dan bantuan yang telah dihulurkan semoga lebih ramai lagi penerima bantuan daripada Yayasan tersebut.

Dalam sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) baru-baru ini Saya turut menyarankan agar peruntukan kepada YBU ditambah bagi membolehkan banyak lagi bantuan diberikan.

1 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Bila kerajaan membantu masyarakat kerajaan hendaklah menilai warga yang perlukan bantuan secara menyeluruh dengan melihat kerja anak2 dan cucu2 mereka.

Kadang2 mereka yang mendapat bantuan ialah mereka yang mempunyai anak yang mempunyai pendapatan yang lumayan juga.

Kalau YMDS lihat rumah ayah saya memanglah lebih miskin daripada apa yang saya lihat dalam gambar blok YMDS tapi anaknya, semuanya bekerja yang berpendapatan lebih seribu ringgit.

Kadang2 isteri ada mempunyai tanah tapi suami pula mendapat tanah bantuan kerajaan atau sebaliknya.

Sekian.