Template by:
Free Blog Templates

10 October 2010

Sumbangan







Seramai 11 orang menerima sumbangan sebuah agensi Kerajaan di Pusat Khidmat DUN Kubu Gajah.

Saya sendiri menyampaikan sumbangan tersebut dengan disaksikan oleh dua pegawai agensi berkenaan.

1 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Saya sangat berterima kasih jika YMDS memberi sumbangan kena pada sasarannya dan bukan orang yang sama dapat semua bantuan.

Sebab itu kita perlu turun padang untuk mengelakkan orang yang sama dapat bantuan seperti tanah, membaiki rumah, basikal dan juga jalan dibina didepan rumahnya (yang ada saya lihat di tempat lain).

Atau pun memberi kambing kepada yang tak pernah bela kambing seperti cikgu pencen kerana nak bela kambing atau pencen awal kerana nak jadi ketua kampung.

Perkara inilah kalau boleh yang berhormat elakkan. Kalau YMDS tak turun padang mungkin Ketua Kampung akan memberi semuanya kepada keluarga yang sama kerana mereka tak tahu mereka yang di sana.

Apa yang saya faham turun padang ialah supaya bantuan akan sampai kepada sasaranya dan kepada yang berhak mengikut kriteria yang diberikan kerajaan.

Lagi satu turun padang ialah untuk memantau projek janji kerajaan semasa pilihan raya seperti jalan susur keluar (interchange) di Matang Pasir (janji pilihan raya Hulu Langat). Ternakan Pondok Tanjung (janji pilihan raya yang lalu). Nampaknya ia tak berkembang. Sudah tiga tahun nampaknaya begitu sahaja yang dapat saya lihat dari jalan raya.

Seketika dahulu kerajaan juga hendak membina lapangan terbang sama ada di Lumut atau di Briah.

Oleh kerana penesihat YAB MB kita ialah Dato Chang Ko Youn sudah tententu beliau mencadangkan di pebesarkan lapangan terbang IPOH yang sudah sendat (cakap orang Melayu)

Adakah lapangan terbang IPOH diperbesarkan kerana ramai rumah wakil rakyat di sana atau atas cadangan penesihat Datuk Chang Ko Youn. Beliua dilantik dalah untuk menjaga masyarakat CINA. Yaya mohon YMDS suruh beliau supaya orang Cina Kampung Baru bergaul mesra dengan Melayu sudahlah.

Dulu saya senang sekali bermesra dengan kaum Cina tapi sapabila sudah ada DAP mereka tak berapa mahu menegor saya lagi. Saya hairan kalau mereka marah kerajaan takkanlah marah saya. Orang Cina harus di brainwash tentang perkara ini. Sekarang kawan Cina saya tak ramai lagi. Apa yang Datuk Chang Ko Youn boleh buat?

60 juta campur 90 juta untuk menjadikan lapangan terbang IPOH supaya ia menjadi lapangan terbang antarabangsa. Kenapa orang bandar dan orang Kampung Melayu tak bising kerana ia dikelilingi kawasan perumahan yang amat pesat.

Sepatutnya kerajaan tanya Encik Aminuddin Hashim tapi bukan Datuk Chang Ko YOUN. Kalau kita tanya Datuk Chang sudah tentu beliau mahu bina lapangan terbang di KL tapi bukan di SEPANG.

Lihat apa terjadi bila kiat bina di SEPANG, pembangunan melonjak.

Kerajaan Perak hendaklah pandai bertanya dan mencari pakar runding atau think tank.

Kalau mereka buat ibu negeri seperti di Syah Alam sudah tentu IPOH tidak menjadi sesak.

Kenapa nak sesakkan IPOH. Tukarlah ibu negeri di Hutan Pondok Tanjung sepertimana Putera Jaya atau Syah Alam. Saya fikir IDR kerajaan perlu bangun dari tidur. Jangan asyik dibuai mimpi.

Lihat saja bila kita tukar pejabat kerajaan dari KL ke belantara Putra Jaya Wilayah Persekutuan menjadi wilayah kedua yang maju selain daripada KL.

Lihat negara Brunei. Mereka bina bangunan kerajaan merata2. Akhirnya semuanya jadi macam kampung/bandar moden. Tanah orang Melayu pun jadi mahal. Kalau tidak tanah orang Cina sahaja yang jadi mahal. Saya bukan perkauman tapi saya mahu win-win. Cina pun Untung dan Melayu pun untung. Kalau kiat perbesarkan IPOH Cina sahaja yang untung. Tapi kalau hutan Pondok Tanjung Melayu pun untung. Perkara ini yang saya maksudkan satu Malaysia.

Barangkali YMDS selalu bawa team bola ke Brunei.
30 tahun dahulu Brunei macam Hulu Perak tapi sekarang keseluruhan negara menjadi kampug yang termoden saya fikir di dunia.


Sekian untuk makluman YMDS.