Template by:
Free Blog Templates

9 October 2010

Raja Sehari









Menghadiri majlis kenduri kahwin anak perempuan,Mohd Ramli bin Ismail di Taman Kamunting Perdana, dekat Taman Rakyat.

Ramli adalah Ahli Jawatankuasa UMNO Cawangan Pondok Quinn di DUN Batu Kurau.

Selamat Pengantin baru semoga kekal hingga ke akhir hayat.

1 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Selain menghadiri majlis perkahwinan ada kalanya YMDS perlu juga menggunakan strategi bermalam di rumah ahli PAS jika ada peluang.

Strategi yang sebegini mungkin berjaya seperti yang telah dilakukan kepada Encik Mat Arop Samat. Kalau tidak mereka tak tahu hati kita.

Mereka selalu ingat yang kita ni macam pemimpin yang lain. Bila kita bermalam di rumah mereka barulah mereka tahu yang kita bukan memperjuangkan pangkat dan wang.

Kalau tidak mereka anggap kita macam pemimpin politik yang lain yang gilakan wang dan kedudukan. Mereka lupa yang kedudukan adalah hasil lantikan cara demokrasi.

Kalau guna wang banyak mana boleh kita gunakan wang untuk memancing undi. Inilah yang mereka tidak tahu. Mereka hanya percaya jika kita bermalam di rumah atau dekat rumah mereka.

Bila kita bermalam di rumah, barulah mereka tahu keikhlasan hati kita terutama sekali kalau kita bercerita semasa bulan mengambang sambil minum kopo O. Kalau kita tak buat begini mereka selalu anggap kita macam pemimpin lain yang korupsi dan mementingkan kedudukan.

Kalau kita segan bermalam buatlah expidisi menangkap ikan di kaki Gunung Bintang atau berkhemah di tempat2 sesuai.

Banyak tempat perkhemahan yang boleh kita buat terutama sekali di kawasan 1,700 meter (bukan kaki) di lereng gunung bintang. Kalau tinggi daripada itu saya lihat ada tapak harimau, gajah dan binatang lain yang saya tak tahu.

Saya rasa orang2 tua Cina Selama Kedah tahu akan jalan ke sana. Cukup cantik dan menakjubkan. Munkin juga orang Melayu lama dari Sungai Bayor.

Sekian pengalaman saya dan mungkin juga YAB MB kita ada pengelaman sebegini.