Template by:
Free Blog Templates

28 October 2010

Rumah orang miskin










Melawat dan meninjau keadaan Warga Emas, Halimah binti Sekecik, 70 tahun di Kampung Haji Mat Asek yang tinggal sendirian.

Saya amat bersimpati dengan beliau yang telah tinggal di rumah tersebut hasil pemberian dibawah projek PPRT beberapa tahun yang lalu dan agak kecil.

Saya akan berusaha untuk membantu memperbaiki keadaan tempat tinggal beliau, walaupun beliau tidak berapa kish sangat dengan keadaan tersebut.

Tetapi, agak membimbangkan juga dengan keadaan beliau yang terpajsa turun naik tangga kayu setiap hari.

1 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Saya masih berharap semua ketua kampung bermesyuarat untuk mengatasi warga emas yang sudah tua, uzur, OKU dll.

Kerajaan mesti membuat sesuatu program yang menyeluruh terhadap warga emas dan seumpamanya supaya YMDS dapat menumpukan projek atau pembangunan yang lain.

Saya terkilan apabila melihat Bandar Iskandar dan termimpi2 bilakah tempat kita akan jadi begitu.

Kalau kita lihat atau nilai saya dapati YMDS mempunyai ketokohan yang lebih unggul daripada wakil2 rakyat Parit.

Semasa YMDS jadi ahli perliamen dahulu saya sentiasa melihat YMDS bertiga (Kinabatangan, Jasin, Larut) sebagai icon saya.

Tapi pembangunan lebih banyak terdapat di Bandar Sri Iskandar jika dibandinkan dengan Kubu Gajah.

Cuba YMDS tanya wakil rakyat sebelah Parit apa formula/mangkin/ilmu mereka telah gunakan hingga bandar Sri Iskandar membangun mengatasi Kubu Gajah/Redang Panjang/Ijok/Pondok Tanjung dan lain2

Manakala di majlis undangan negeri saya lihat YMDS dan MB kita begitu menyerlah tapi MB kita ada hotel resort nombor satu di dunia.

Kta ada air terjun no 3 di Tenggara Asia tapi itu pun di Sumpitan.

Saya harap fikir2lah rintihan saya ini.