Template by:
Free Blog Templates

19 July 2009

Perpaduan Benteng Ketahanan


Batu Kurau, Ahad 19 Julai, Rakyat digesa supaya tidak mudah terpesong dan terkeliru dengan dakyah yang sengaja diadakan oleh pihak-pihak yang mahu melumpuhkan Kerajaan Negeri yang ada pada hari ini.

Masyarakat jangan gusar dengan kempen yang dijalankan itu, sebaliknya teruskan kerja seperti biasa kerana itu lebih penting, kata Saya ketika meresmikan program Pemimpin bersama rakyat di Dewan Bandaran Kota Wira, dekat sini.

Kerajaan yang dipimpin oleh Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir adalah Kerajaan yang sah dan tidak perlu diragui kerana ia adalah dibentuk atas perkenan DYMM Paduka Seri Sultan Azlan Shah, Raja Pemerintah yang sama ketika merestui Kerajaan Pakatan Pembangkang sebelum ini.

Kerajaan Pakatan Pembangkang jatuh adalah kerana tindakan tiga orang ahlinya keluar daripada parti mereka dan menyokong Barisan Nasional (BN) untuk menubuh Kerajaan Perak yang baru.

Justeru soal membubarkan Dewan Negeri (DUN) Perak untuk diadakan pilihanraya semula, tidak timbul kerana Kerajaan Negeri pimpinan Dr Zambry berkeupayaan menjalankan tugas sebagaimana yang diamanahkan.

Lagipun, jika berlaku pilihanraya tanpa sebab ia akan hanya menyusahkan rakyat, kerana tiada jaminan tidak akan berlaku kekacauan hingga boleh menjejaskan kenteteraman.

"Pilihanraya ini bukan perkara main-main dan suka-suka, banyak aspek yang seharusnya diberikan tumpuan termasuk soal keselamatan, " terang Saya lagi.

Dalalm program tersebut diadakan kempen kesihatan oleh Pejabat Kesihatan Daerah dan mendaftar pemlihan oleh Suruhanhaya Pilihanraya.

Turut hadir ialah Ketua UMNO Cawangan Kota Wira, Sidek bin Mat, Ketua Kampung Ulu sepetang, Omar bin Hassan dan Ketua Kampung Kampung Perak, Zakaria Hamid.

Saya turut memuji usaha yang dijalanakan itu kerana ia akan membantu mengeratkan lagi perpaduan penduduk dan sikap sedemikian wajar dilakukan bagi kebaikan mereka juga.

Sikap mementingkan diri hanya merugikan mereka kerana apabila berlaku sesuatu masalah, justeru hindarkan perbuatan mengasingkan diri.

0 comments: