Template by:
Free Blog Templates

14 July 2009

Kenapa Najib Tiada di MU?

Kubu Gajah, Selasa 14 Julai 2009, Saya tidak faham kenapa ada yang mempersoalkan kenapa, Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak, tidak turun ke Manik Urai?

Ada yang berpandangan negatif seolah-olah Najib tidak mengambil berat dan mementingkan Piilihanraya Kecil di Dewan Negeri (DUN) berkenaan.

Mustahil dan tidak masuk akal jika sesabuah parti yang bertanding itu tidak mahu kemenangan. Begitu juga Najib.

Kebiasaannya, Perdana Menteri jarang muncul dalam mana-mana Pilihanraya Kecil dan ini pernah diamalkan oleh Tun Dr Mahathir Mohamed.

Najib telah meletakan kepercayaan kepada Timbalannya, Tan Dri Muhyiddin Yassin untuk mengurus dan mengendalikan pilihanraya di DUN MU. Perkara yang sama juga pernah terjadi di pilihanraya kecil Parlimen Bukit Gantang di Perak sebelum ini, DUN Buikit Selambau di Kedah, Batang Air di Sarawak, di Penanti di Pulau Pinang dan di beberapa tempat lain yang terlibat dengan pilihanraya kecil, sebelum ini.

Lagipun, Muhyiddin sudah cukup berpengalaman dan mampu menggerakan jentera Barisan Nasional (BN).

Turun ke Padang sudah, cuma penyudahnya sahaja ditentukan oleh para pengundi di DUN MU. Soal Calon BN, menang atau kalah, segala-galanya terletak di tangan para pengundi DUN MU hari ini.

Sama, ada mereka mahu kekal seperti sekarang atau mahukan angin perubahan, hanya mereka yang menentukannya. Masa depan mereka, mereka lah yang akan menentukannya.

Najib dan rombongan, berlepas ke Mesir pagi ini untuk lawatan resmi beberapa hati ke Negara yang kaya dengan sejarah itu.

Najib semasa menyambut 100 Hari sebagai Perdana Menteri telah mengumumkan 11 perkara yang membawa kebaikan kepada rakyat dan sekarang terserahlah kepada mereka samada mereka mahu BN terus membawa perubuahan untuk merenaka atau Orang lain. Tepuk dada tanya selera.

0 comments: