Template by:
Free Blog Templates

23 July 2009

Najib Sambut Ulangtahun ke 56

Kubu Gajah, Khamis 23 Julai 2009, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak, buat pertama kali menyambut hari ulang ke 56nya hari ini iaitu selepas dilantik menjadi Perdana Menteri ke 6 pada 3 April lalu.

Sempa hari jadi beliau, Perdana Menteri juga berhajat mahu melihat Malaysia menjadi sebuah negara yang lebih makmur dan berstatus selaras dengan konsep 1Malaysia.

Semasa menyambut 100 hari menjadi Perdana Menteri baru-baru ini, Najib juga telah mula memberi keyakinan dengan perubahan-perubahan yang beliau ingin laksanakan.

Belaiu mengumumkan 11 perkara untuk kebaikan rakyat termasuk di Sabah dan Sarawak.

Berpegang kepada flasafah rakyat didahulukan, semalam ketika mempengerusikan mesyuarata kabinet bersetuju menubuhkan suruhanjaya Diraja bagi menyiasat punca kematian Teoh Bang Hock.

Saya dan keluarga ingin mengucapkan setinggi-tinggi tahniah kepada Datuk Seri Najib dengan doa semoga beliua dan isteri tersayang, Datin Seri Rosmah Mansur serta seluruh keluarga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki serta sentiasa dalam peliharaan Allah S.W.T.

Kita doakan juga semoga negara terus maju dengan rakyat mampu bersaing untuk berdiri sama tinggi dan duduk sama rendah seperti negara-negara maju yang lain.

Kita juga berharap kepimpinan beliau akan terus menjana ekonomi yang mantap dengan menyediakan banyak lagi peluang kepada rakyat tempatan menyertainya.

Kemiskinan satu lagi sektor yang menjadi harapan tinggi oleh rakyat berpendapatan rendah untuk mengubah nasib dan meningkatkan taraf hidup mereka.

Flasafah turun padang Najib, diharap juga banyak lagi jaringan yang diperolehi untuk membawa kemenangan kepada rakyat jelata.

Najib dan isteri akan mengadakan majlis kesyukuran termasuk solat maghrib, tahlil dan insyak di kediaman resmi mereka di Sri Satria, Putrajaya hari ini.

0 comments: