Template by:
Free Blog Templates

11 July 2009

Angin Perubahan Najib Menyakinkan


Kubu Gajah, Sabtu 11 Julai 2009, Rakyat Malaysia, rata-arata Saya percaya semakin yakin dengan Kemampuan dan Keupayaan Kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak untuk membawa perubahan dan Kemajuan.

Jelas sekali, Najib dengan penuh yakin dalam ucapan 100 hari bersama rakyat di Ibu Negara, hari ini berkata era kerajaan lalu segalanya sudah berakhir dan Kerajaannya akan mendengar pendapat rakyat sebelum buat keputusan.

Beliau juga mengumumkan satu Tabung Saham Amanah baru, dikenali Amanah Saham 1 Malaysia, berjumlah 10 bullion unit yang akan dilancarkan tidak lama lagi.

Perdaba Menteri juga mengumum mereka yang bayar tol Lebuhraya lebih 80 kali sebulan akan dapat diskaun 20 peratus melalui i september depan.

Bagi orang muda pula, berita gembira ialah mengenai yuran belajar lesan motor "kapcai" akan dikurang daripada antara RM 500 - RM 700 sekarang kepada RM 211 sahaja.

Seperkara lagi ialah, keputusan Kerajaan Negeri Melaka yang akan ikut serta wilayah persekutuan kurangkan lesen penjaja/peniaga kecil 50 peratus seperti diumumkan Perdana Menteri yang berkuatkuasa 1 ogos.

Sehubungan dengan itu, Saya juga ingin menyarankan agar tindakan Wilayah Persekutuan dan Melaka itu itu dicontoh oleh Negeri-Negeri lain termasuk di Sabah dan Sarawak bagi menggalakan lebih ramai lagi rakyat untuk bergiat aktif di bidang perniagaan dan belajar berdikari dalam bidang tersebut.

Dengan penglaman dan kemahiran yang ada lama kelamaan, mereka boleh bersaing dan ini akan amenjadi amalan yang sihat untuk berdaya maju.

Ternyata beberapa langkah yang diumumkan oleh Najib hari ini adalah selaras dengan ! Malaysi, Rakyat didahulukan dan Pencapaian diutamakan.

Semoga sambutan 100 hari Najib sebagai Perdana Menteri itu akan menjadi titik permulaan, Malaysia sebagai Negara di ambang Kemajuan, Kesejahteraan dan Kemakmuran.

0 comments: