Template by:
Free Blog Templates

24 December 2010

Masjid






Majlis Agama Islam Perak dirayu agar dapat menyediakan peruntukan lebih rm 100,000 untuk memperbaiki bumbung bahgian tempah mengambl air semabahyang Mesjid Jemek, Padang Das yang semakin tiris.

Dalam tinjuan ke Mesjid berkenaan, adalah didapati keadaan bumbung berkeaan perlu segera diganti dan sudah tidak selesa lagi digunakan, terutama bila berlaku hujan.

Saya sendiri telah membangkitkan perkara ini dalam Mesyuarat Tindakan Daerah Larut, Matang dan Selama mohon supaya ia segera diperbaiki.

Saya akan membangkitkan masalah ini sekali lagi di mesyuarat Tindakan peringkat Dewan Undangan Negeri (DUN) bulan depan untuk dibincangkan bersama Ketua-Ketua Kampung dan Penghulu.

Mesjid Jamek adalah untuk kemudahan Masyarakat Islam di sekitar Pandang Das, Simpang Tiga Gudang dan Jemerang Setar mengadakan solat Jumaat mereka.

Turut sama dalam tinjauan itu ialah Ketua Kampung Padang Das, Musa IBrahim. Mesjid itu dibina sekitar tahun 50an

1 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Peruntukan tahun ini sudah habis YMDS. Kalau YMDS tolong mereka merancang peruntukan untuk tahun (turun padang)depan lebih baik daripada membangkitkan perkara ini berterusan. Kita juga perlu naik padang bukan sahaja turun padang. Kalau duit tak ada turun padang pun tak guna, rugi masa YMDS. Lebih baik YMDS pantau harga getah dan kelapa sawit supaya orang tengah tak untung berlipat2 ganda.

Mereka yang dibawa oleh ketua kampung dapat bantuan macam2 tapi harga getah kami sentiasa dikelong peraih.

Saya jual serai pun begitu juga, penghisap darah katakan tidak mengikut spec. walaupun saya ikut arahannya (ladang kontrek).

Terima kasih.