Template by:
Free Blog Templates

13 August 2011

Ramadan









Seperti biasa Saya mengambil kesempatan meninjau bazar Ramadan di Pekan Ijok yang menjadi tumpuan orang ramai untuk berbelanja bagi berbuka puasa.

Dalam tinjuan itu, Saya gembira kerana jualan mereka yang terlibat di bazar berkenaan begitu menggalakan.

Hampir kesemua jualan peniaga di situ habis di beli oleh orang ramai termasuk para remaja yang juga senang berbelanja damal bulan Puasa ini.

Mereka yang berniaga setidak-tidaknya dapat menambahkan pendapatan tambahan untuk berbelanja menjelang Hari Raya Aidil Fitri nanti.

Diantara peniaga yang menyertai bazar Ramadan itu termasuklah juga kalangan Belia dan Ibu Tunggal.

1 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Ada baiknya jika mereka yang miskin digalakkan berjual di pasar ramadan atau tani untuk mengelakkan mereka supaya tidak bergantung kepada subsidi kerajaan.

Saya lihat diTV tiga yang ramai ditunjukkan ialah mereka yang miskin dan lebih muda dan kuat daripada saya.

Kalau saya boleh menoreh getah kenapa mereka tidak boleh jaul nasi lemak di tepi jalan seperti Encik Rosli di Kubu Gajah hingga beliau dapat memajak tanah di Lembah Keluang (yang baru dibersihkan kalau YMDS lihat di selekoh Lembah Keluang)?

TV3 ni pilih oarang yang lebih kaya daripada saya dalam dua programnya. Macam mana boleh begitu.