Template by:
Free Blog Templates

5 August 2011

Bubur





Mengagih-agihkan bubur lambuk kepada masyarakat Islam di perkarangan bazar ramadan, Kampung Mesjid, Ijok petang tadi.

Telah menjadi amalan saya selaku ahli dewan undangan negeri (ADUN) mengadakan majlis kenduri bubur lambuk.

Alhamdulilah dalam sekelip mata pengagihan bubur lambuk selesai.

Pengagihan bubur lambuk itu dibuat setiap hari jumaat selepas solat Asar.

Turut hadir ialah ketua-ketua UMNO cawangan dan ketua-ketua kampung.

2 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Saya bersyukur kerana YMDS menumpukan lebih masa ke kawasan ADUN Kubu Gajah.

Kalau boleh YMDS lawati gerai PAS (buat homework untuk mengenalpasti yang mana satu) supaya minda mereka berubah dan tahu bahawa YMDS tidak serupa dengan segelintir pemimpin UMNO yang lain yang mereka anggap negatif. Ahli PAS yang saya pernah jumpai bukan tak suka UMNO tapi mereka tak suka segelintir pemimpin UMNO. Perkara ini hendaklah dibentangkan di perjumpaan UMNO Perak.

Sepatutnya MB kita mestilah menerangkan perakar ini diawal2 mesyuarat dan ingatkan ahli supaya ia menjadi doa untuk memilih pemimpin yang ikhlas dan rajin.

ORANG PAS BUKAN TAK SUKA UMNO TAPI TAK SUKA SELIGINTIR PEMIMPIN UMNO. Slogan ini hendaklah dimulakan ditiap2 mesyuarat supay kita dapat menikkan semangat untuk MENANG

Sepatutnya di mesyuarat akan datang calon yang dilantik semula dari yang lama hendaklah membersihkan diri mereka dari segala tuduhan.

Selapes itu pergi berdailog dengan ketua PAS/PKR/DAP dan tanya mereka apa yang mereka tak suka tentang calon lama yang hendak bertanding.

MB sudah dapat nama yang hendak bertanding. Kita perlu kemukakan nama2 mereka ini kepada ahli supaya ahli dapat menilai perangai mereka yang tidak disukai parti pembangkang (tanaya orang PAS). Kita masih banyak masa untuk memilih calon yang lain jika meraka yang dicadangkan di peringkat pusingan pertama tidak dipersetujuai ahli. Mereka munkin ada kedudukan dalam parti tapi munkin mereka ini tidak ihlas untuk dijadikan calon. Maksud saya apabila mereka tidak terpilih atau pencen menjadi wakil rakyat mereka tidak lagi aktif (maksudnya datang kenduri atau menzarai kematian). Kalau pilihan dirahsiakan munkin yang kita pilih pernah mencuri buah durian saya yang jatuh di tepi jalan (sebagai contoh), manalah tahu.

Anonymous said...

Perut tu kenapa masih buncit?