Template by:
Free Blog Templates

3 November 2010

Kurau






Meninjau kawasan rehat "Kurau Stone" di batu 15, Batu Kurau yang baru dibuka selepas mesyuarat Lembaga Pengarah Pertubuhan Kawasan (PPK) Batu Kurau, tengahari tadi.

Terdapat beberapa kemudahan seperti chalet, kolam ikan dan pusat ternakan di pusat yang mula menarik perhatian ramai berkunjung ke situ.

Saya amat gembira disuaha pembukaan pusat rihat tersebut bagi menggalakan Masyarakat tematpatan terutamanya menggunakan tempat-tempat percutiaan dalam Negara.

Diharapkan juga ia boleh menarik pelancong asing untuk melawata dan melihat keindahan semula jadi di kawasan pendalaman, termasuk melihat sendiri hasil usaha dan produk tempatan.

1 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Kurau stone itu memanglah hebat tapi bolehkah YMDS minta tolong YAB MB supaya pemasarannya, supaya sehabat PANGKOR ISLAND RESORT.
YAB hendaklah belajar bagaimana Berjaya corporation memasarkan resort tersebut hingga ia menjadi resort nombor satu tersohor di dunia. Janganlah asyik berpolitik sahaja.

Kalaulah kita minta taukeh Berjaya membantu pemasaran Kurau Stone dan lain2 tempat peginapan ekotourism sudah tentu konsep win-win akan tercapai. Barulah saya berani mengatakan konsep satu Malaysia akan berjaya.

Saya yakin benar dalam bidang pemasaran yang meningkatkan keuntungan syarikat, tapi bukannya disebabkan CEOnya lulus accountancy. Trend yang saya lihat sekarang ini kalau kita tak pas perakaunan kita tak akan dilantik jadi CEO.

Sebab itulah orang kampung macam kami hanya sesuai memegang jawatan guru, askar dan polis sahaja.

Kalau lulus ijazah jadi cikgu, 2nd ltn dan inspektor sahaja.

Anak gulungan elit yang jadi CEO walaupun syarikat mereka tak untung banyak. Kesihan saya tengok syarikat SLC/GLC kerana pilih CEOnya orang lembab tapi kelulusannya tinggi. Tak pandai menglobalkan pemasaran, asyik2 jual di Giant, Jusco,dll.