Template by:
Free Blog Templates

24 November 2010

Lawat Latar Panggung










Meninjau pembinaan beberapa buah kemudan di tempat perkelahan di Latar Panggung, Kampung Teras.

Diantara projek yang telah diluluskan oleh Kerajaan peringkat awal ini ialah dua buah chalet, sebuah pentas persembahan dan bilik persalinan dan tandas awam.

Sebelum ini, latar itu tiada sebarabg kemudahan untuk kegunaan orang ramai, sedangkan tempat perkelahan itu menjadi tumpuan setuap hujung minggu.

Turut hadir dalam tinjauan itun ialah Ketua Kampung Teras, Wahab Yatam dan Kontrektor yang terlibat membina kemudahan tersebut.

1 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Tahniah saya ucapkan kerana projek ini sangat berjaya dalam masa yang sengkat.

Kalaulah YMDS lobby mempercepatkan juga pembinaan lebuh raya Jelapang-Selama sebelum pilihan raya, saya yakin Barisan akan menang dalam pilihanraya yang akan datang.

Kenapa projek Federal lambat pembinaannya tapi kita mempunyai ramai pakar buat jalan raya (sampai kita hantar ke India). Kalau duit pinjaman bank saya rasa tiada masalah, tapi kalau duit kerajaan sudah tentu Sabah, Sarawak, Johor, Selangor, Pulau Pinang akan mendapat perhatian utama. Perkara ini sememengnya sudah kita tahu

Saya akan sentiasa ingatkan YMDS tentang projek yang menguntungkan hampir semua rakyat selain daripada e-kasih yang memang perlu diutamakan.

Kalau YMDS mahu berjaya dalam pilihinraya ini YMDS mestilah utamakan politikal 'branding'

Sebagai contoh bina graf besar2 di Kubu Gajah tentang jumlah mereka yang miskin tegar dan yang miskin.

Dan lihat perkembanganya, iaitu berapa jumlah miskin tegar di ADUN Kubu Gajah naik pangkat tahun sudah, tahun ini, tahun depan dan seterusnya.

Sebagai contoh di Perak ada 2450 miskin tegar dan 3596 yang miskin sahaja

Lihat kemajuan mereka tiap2 tahun dan bandingkan dengan mereka yang berada dalam kawasan ADUN Kubu Gajah. Tunjukkan kemajuan ini dalam 'giant graph' (graf Gergasi) di persimpangan Kubu Gajah. Inilah yang saya maksudkan politikal branding.

Sekian untuk pengetahuan YMDS.