Template by:
Free Blog Templates

2 November 2010

Pasir bahaya













Memang bahaya, itulah tanggapan ramai pengguna jalan raya Jalan Redang Panjang, dekat batu 25 keatas longgokan pasir yang betul-betul di tepi bahu jalan tersebut yang boleh mendatangkan bahaya jika berlaku runtuhan pasir tersebut.

Justeru, siapakah yang bertanggungjawab? Saya berharap agensi yang bertanggungjawab mengeluarkan lesen pasir agar segera melakukan siasatan dan mengambil tindakan keats pihak yang terbabit.

Saya sendiri telah berulang kali menyuarakan kebimbangan mengenai masalah kerja mengoerek sungai dan pasir yang sering dibiarkan berlonggok di tepi bahu jalan dan boleh mendatangkan bahaya kepada para pengguna.

JPS dan JKR juga diminat membuat pemantauan keatas projek mengorek dan mengambil pasir sungai dan mempastikan kerja-kerja itu berjalan mengikut jadual dan peraturan yang telah ditetapkan.

1 comments:

Anonymous said...

YMDS,

JKKK di sana tak buat apa?kah?
Kami suruh lori yang mengangkat tanah buat seperti yang kami suruh tak jadi masalah pun di kampung kami. Kami tak panggil pun ketua kampung atau wakil rayat untuk berdamai supaya sama-sama untung (win-win). Mereka pun tak cakap banyak asalkan prinsipnya win-win.

Yang susah sedikit ialah syarikat ALI-Baba. Kalau kita tegur, yang Melayu tu yang naik tochang dan yang Cina kata tak tahu-tak tahu.
Itulah pengelaman saya di kampung kami iaitu kampung yang tak payah panggil wakil rakyat untuk menyelesaikan masalah.

Kalau mereka tak mahu, ratakan sahajalah pasir tersebut secara gotong royong dengan wakil rakyat dihujung minggu.

Sekian pengelaman saya.