Template by:
Free Blog Templates

27 November 2010

Kahwin











Meluangkan masa sehari suntuk, hari ini menghadiri kenduri kahwin di sekitar DUN Kubu Gajah, DUN Selama dan DUN Batu kurau.

Di Kampung Tebing tinggi di rumah Haji Harun bin Samad yang melangsungkan perkahwinan anak perempuannya, Atikah, 26 tahun dengan Norsham bin Osman, juga 26 tahun.

Atikah adalah juga adik kepada bekas ketua Pemuda UMNO Cawangan Tebing Tinggi, Khairi Haji Harun. Di majlis itu, Saya telah menamui ramai rakan lama yang kini berhijrah ke tempat lain.

Kemudian, Saya ke rumah Kontrektor, Amzah bin Yahya di Kubu Gajah yang melangsungkan perkahwinn anak perempuan sulungnya, Roshanizah, 23 tahun dengan pasangannya Yusri bin Shafian, 23 tahun.

Turut mengadakan majlis kenduri kahwin ialah Ketua UMNO Cawangan Bukit Bertam, Mohd Hafis. Anak perempuan beliau, Siti Hajar, 28 tahun yang mendirikan rumahtagga dengan pasangannya, Azrul Fahami, 28 tahun.

Di Kampung Mesjid, Ijok pula majlis kenduri kahwin anak lelaki, Abdul Rahman bin Che Mat iaitu Junaidi, 21 tahun yang melangsungkan perkahwinannya dengan Mardiah binri Ulul Azemi, 21 tahun.

Di Kampung Pantai Besar, Baha bin Kecil, melangsungkan perkahwinan dua orang anak perempuannya serentak. mereka ialah, Zuraini dengan pasangannya Abdul Jalil bin Mohd Nor dan Nurul Ayani dengan Mohd Rizal.

Saya juga menghadiri majlis kenduri kahwin anak Ketua UMNO Cawangan Bawah Gunung, Kampung Perak, Ustaz Shahidan bin Desa. Anak perempua beliau, Shafawati dengan pasangannya, Habibullah bin Zakaria.

Pada penghujungnya, Saya cuma sempat menghadiri majlis kenduri kahwin anak perempuan sepupu Saya, Raja Ahmad Shah bin Raja Abdul Rahman di Pekan Taiping.

Anak saudara Saya itu, Raja Nur Sabrina melangsungkan perkahwinannya dengan Muhamad Noridham bin Nordin.

Tahniah Saya ucapkan kepada pasangan-pasangan yang telah bertemu jodoh mereka dengan doa semoga ianya berkekalan hingga ke akhir hayat.

1 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Tahniah saya ucapkan kerana YMDS juga menghadiri kenduri orang kuat Parti PAS.

Teruskan tujuan YMDS yang ikhlas ini supaya mudah2an mereka mengundi barisan masa depan.

Sekian. Terima kasih.