Template by:
Free Blog Templates

27 November 2010

Longkang




Meninjau kerja-kerja membina projek longkang-longkang baru di tepi jalanraya di kawasan perkampungan Bagan Bahru yang dapat mencegah masalahan banjir.

Projek yang dianggarkab RM 135,000 dan sepanjang 300 meter diharap dilaksanakan mengikut spekfikasi Jabatan berkenaan, walupun ia baru siap.

Saya juga berharap longkang-longkang yang sering tersumbat dan menjadi punca berlakunya banjir dan di kawasan yang masih beleum ada lagi saliran agar pihak yang berkenaan bertindak mengadakan perlaksanaan seberapa segera, terutama musim hujan sejak akhir-akhir ini.

JKKK dalam DUN Kubu Gajah juga diharap bertindak segera memantau kawasan masing-masing sebagai persediaan menghadapi ancaman banjir.

Mereka boleh merancang menubuhkan pasukan penyelamat di setaip kampung untuk menghadapi sebarang kemungkinab memandangkan cuaca yang tidak menentu sejak kebelakangan ini yang sering hujan.

JPS dan JKR serta Jabatan-Jabatan berkenan juga diharap membuat pemantauan keatas kawsan-kawsan yang telah dikenalpasti sering tenggelam dan berlaku perpindahan.

1 comments:

Anonymous said...

YMDS,

SIMPANG Lembah Keluang pernah banjir disebabkan sistem peparitannya selalu tersekat di tengah jalan. Ia tak sampai (bersambung) ke Sungai Krian.

Banyak juga parit kebun kelapa sawit digali tapi ia tiba2 terputus dan tidak disambungkan dengan perparitan yang lain yang dikorek oleh tuan tanah yang lain.

Begitulah keadaannya jika ketua kampung asyik duduk di kedai Hasyim Supai, Kubu Gajah.

Sekian.