Template by:
Free Blog Templates

25 March 2010

Jais Pemimpn Contoh

Saya kagum dengan sikap presiden GPMS, Jais Abdul Karim yang merendahkan diri memberi salam menegur dan bertanya khabar.

Pada ketika itu, Saya singgah makan tengahari hari di sebuah kedai makan di Ibu Negara bersama beberapa orang kawan. Sebaik selesai makan, Jais telah memperkenalkan dirinya.

Saya amat berbangga dengan sikap beliau dan harus menjadi contoh kepada Pemimpin generasi muda yang lain.

Jika tidak kerana menegur Saya tidak mungkin saya mengenali beliau dari dekat. Jais sendiri menyatakan hasratnya sekalipun dalam pertemuan yang singkat itu bersama dengan Setiausaha Agung GPMS untuk mengadakan program dan aktivit di Perak.

Saya sesungguhnya amat mengalu-alukan hasrat tersebut. Didoakan semoga GPMS akan terus menjadi teras kepada ikatan generasi muda demi perpaduan Ummah dan kepentingan orang Melayu itu pada keseluruhannya.

0 comments: