Template by:
Free Blog Templates

18 March 2010

Ibu tunggal perlu rumah





Sebaik diberitahu masalah, Halijah Ali, 64 tahun Saya terus ke rumahnya di Redang Panjang untuk melihat sendiri tempat tinggal beliau.


Ibu Tunggal berkenaan yang tinggal bersama seorang anak peremuan, menumpang di atas tapak ehsan orang lain di sebuah kebun getah dengan keadaan rumahnya yang agak uzur.


Saya berharap untuk mendapatkan bantuan rumah samada daripada Baitulmal, Felcra atau Risda.


Bersama Ketua Kampung Redang Panjang, Saya juga melawat Warga Emas, Osman Salleh, 76 tahun. Beliau mengalir air mata, sebaik meninggalkan rumahnya, kerana bersyukur Saya sering melawat beliau.


Sebelum itu, mohd sabri ismail, seorang Orang Kurang Upaya (OKU) yang saya temui di sebuah kedai kopi di Redang Panjang, telah mohon sebuah kerusi untuk membuka kedai gunting rambut bagi mencari sedikit pendapatan.


Saya memanjangkan permohonan beliau itu ke Jabatan Masyarakat untuk tindakan segera.

0 comments: