Template by:
Free Blog Templates

24 August 2009

Amalan Dan Kebajikan Di Bulan Puasa


Alhamdullilah, hari ini Isnin, 24 Ogos, masuk hari ketiga kita berpuasa, mudah-mudahan segala ibadah, amalan dan kebajikan yang dijalankan diberkati Allah s.w.t. hendaknya.

Menjadi kebiasaan disamping majlis berbuka yang dianjurkan, sumbangan kepada fakir miskin, anak yatim, ibu tunggal dan warga tua juga diberikan.

Berbuka di Mesjid dan Surau termasuk bersama ahli-ahli UMNO cawangan juga diadakan. More dan bersembahyang Tarawikh sudah menjadi kebiasaan.

Sehari sebelum, umat islam menyambut awal ramadan, seorang ketua UMNO cawangan dalam Bahagian Larut, Omar bin Makhtar dari Kampung Perak telah dimasukan ke Pusat Perubatan Taiping (TMC) untuk mendapatkan rawatan.

Turut bersama dalam lawatan itu ialah Timbalan Ketua UMNO Bahagian Larut, Datuk Mohd Daud Yusof dan Naib Ketua UMNO Bahagian, Fauzi Mohd Kassim dan beberapa ketua cawangan yang lain.

Saya doakan semoga beliau segera sembuh. Omar atau lebih dikenali Umai di kalangan rakan rapat adalah seorang ketua UMNO cawangan yang aktif dan pemimpin disegani di kampung.

0 comments: