Template by:
Free Blog Templates

18 June 2012

Jambatan siap






Kesulitan perhubungan di kampung sungai dendang hilir di titi Ijok akan selesai tidak lama lagi apabila sebuah jambatan besi siap.

Kerja-kerja membina jambatan berharga RM200,000 itu telah siap 90 peratus.

Ahli dewan undangan negeri (ADUN) Kubu Gajah, Datuk Seri Raja Ahmad Zainuddin B. Raja Haji Omar meninjau kerja-kerja perlaksanaan jambatan tersebut, petang tadi.

Jambatan tersebut dibina bagi menggantikan dua buah titi kayu disitu yang roboh akibat banjir baru-baru ini.

Datuk Seri Raja Ahmad Zainuddin berpuas hati dengan pembinaan jambatan tersebut yang dikatakan mengikit jadual dan spesifikasi.

Kenderaan ringan kini boleh menggunakan jambatan tersebut berbanding sebelum ini.

Turut hadir ialah keyua UMNO cawangan titi Ijok, Saad Yusop.

2 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Tahniah kerana kampung ini ialah salah satu kampung yang tertua di kawasan Kubu Gajah. Tapi yang lebih maju kita lihat ialah kampung yang baru moncol seperti kampung RBTK, FELDA, Bagan Baru, Sungai Dendang dll.

Kampung YMDS lenyap ditelan zaman kerana penghuninya migrasi sebab tiada pekerjaan. Kampung Raja hanya tinggal ULAM RAJA sahaja.

Munkin Ketua Kampungnya hanya 'Yes Man'.

Anonymous said...

Tahniah DS atas keperihatinan dan memastikan keperluan penduduk setempat diberi keutamaan. Warga DUN Kubu Gajah amat bertuah mendapat seorang Wakil Rakyat yang amat prihatin dan sangat berjiwa rakyat. Kami yang bukan dari DUN Kubu Gajah amat cemburu dengan orang Kubu Gajah kerana mendapat DS sebagai Wakil Rakyat mereka. Harap2 PRU13 nanti DS dicalonkan ditempat kami pula.:)