Template by:
Free Blog Templates

21 June 2012

Cerun









Kos penyelenggaraan jalan baru kampung Teras di Ijok ke Ulu Mengkuang memerlukan peruntukan sebanyak RM 4 juta setahun.

Bagi kerja-kerja membaiki cerun jalan tersebut yang rebak, baru-baru ini, sebanyak RM 200,000 akan dibelanjakan diperingkat awal.

Jururutera daerah jabatan kerjaraya (JKR) daerah Larut, Matang dan Selama, Mohamad Salehhuddin Othman menggiringgi Ahli dewan undangan negeri (ADUN) Kubu Gajah, Datuk Seri Raja Ahmad Zainuddin B. Raja Haji Omar ke tempat kejadian tebing runtuh jalan teras yang baru siap dibina itu.

Tanah yang runtuh itu amat bahaya jika tidaj baiki segera kepada pengguna jalan tersebut terutama pada waktu malam dan cuaca buruk.

Jalan teras yang menghubungi di Ulu Selama sepanjang empat kilometer dengan kos kira-kira RM 16 juta.

Jalan tersebut telah mengghubungkan kampung Teras di Ijok dengan Ulu Selama dan juga Kedah dan negara jiran, Thailand.

Pembinaan jalan tersebut juga membantu meningkatkan ekonomi penduduk tempatan.

1 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Bila YMDS hendak bangunkan kawasan dari Pondok Tanjung ke Kubu Gajah selain daripada bela kambing dan tanam jagung?.

Saya masih ragu2 kenapa PM kita tidak bantu KUB tapi banyak membantu FELDA.

Dulu masa durian runtuh KUB naik hingga 3 ringgit tapi sekarang 60 sen sahaja.

Saya harap FELDA tidak akan menjadi macam KUB. Jika saham koperasi FELDA untung 15% sudah tentu FELDA global naik 30% kalau kita hendak ubah fikiran ahli koperasi.

Diharap PM kita beri right issue setelah mereka beli tanah dengan duit saham baru2 ini kalau mahu betul2 bagi durian runtuh.Apa nak buat berbilion2 duit. Dayfus pun teragak2 nak beli.

Kalau melihat kepada peruntukan saham FELDA orang Pahang yang banyak simpan tabung haji dan banyak KWSP yang sepatutnya menjadi Pengurusi FGVH, bukan Tan Sri Isa Samad. Tak adakah orang UMNO dari Pahang yang lebih pandai dari Tan Sri Isa Samad. Begitu juga pengarah yang lain. Saya melihat berdasarkan peruntukan saham IPO.

Pagi tadi mesyuarat KUB berbahas tentang perkara yang sama. Umur melebihi 70 dibangkitkan semula. Kesimpulanya, berilah orang lain pula dapat peluang dikedudukan yang prestij itu kalau untuk tidak ada lagi

Begitu juga pengurusi SPR. Berilah jawatan tersebut yang boleh berkhidamat supaya 3 juta lagi
mendaftar sebagai pengundi.

INILAH YANG SAYA MAKSUDKAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN.

Kalau syarikat GLC yang tak untung atau bermasalah berhentikan pengarahnya barulah saya terima konsep pencapaian diutamakan.

Nampaknya AUDIT kita tidak pandai trouble shooting. Mereka boleh shoot lembu betina sahaja. Susahlah YMDS. Bila pergi mesyuarat syarikat tak untung hingar bingar macam pasar ria atau toddy shop.