Template by:
Free Blog Templates

26 June 2009

TPM Yakin Dengan Zambery Pimpin Perak

Timbalan Perdana Menteri (TPM) yakin dengan kepimpinan Datuk Seri Dr Zambery Abdul Kadir dan tidak meragui usahanya membawa perubahan kepada Negeri Perak.

Tan Sri Muhyiddin Yassin memuji ketabahan dan kekuatan mental Menteri Besar Perak yang ke 11 itu sekalipun diasak dan diserang oleh pihak-pihak yang tidak senang selepas beliau mengambil alih Kerusi panas itu.

Dr Zambry hebat dengan cara dan pendekatannya sendiri, tambah TPM dengan disambut tepukan gemuruh kira-kira 2,000 tetamu yang hadir, ketika berucap di jamuan makan malam di Kediaman Menteri Besar sempena lawatan kerja beliau ke Perak pada hari Khamis, 25 Jun.

Begitupun, kejayaan Dr Zambery mentabir Negeri Perak bergantung kepada sokongan semua pihak termasuk Ahli-Ahli Dewan Negeri (ADUN) dan Ketua-Ketua Jabatan Kerajaan Negeri dan Persekutuan.

Zambery telah menunjukkan komitmennya dan Kita jangan meragui usaha yang hendak beliau buat bagi kebaikan Perak.

Sebelum itu, Dr Zambery dalam ucapannya berkata hanya Barisan Nasional (BN) yang berkemampun untuk membela nasib rakyat dan rakyat jangalah meragui kesungguhan mereka untuk terus membawa perubahan.


Sokongan TPM akan mennjadi sumber bagi beliau dan rakan-rakan yang lain dalam Kerajaan Perak untuk bekerja keras bagi mempastikan segala janji BN dalam Pilihanraya UMUM ke 12 dilaksanakan.

Sebelum itu, TPM, Menteri Besar, Mufti Perak Tan Sri Harunsani Zakaria dan ADUN BN mengadakan solit Maghrib dan Isyak serta taskirah.

Muhyiddin yang juga Timbalan Presiden UMNO juga mengadakan perjumpaan tertutup dengan Badan Perhubungan UMNO Perak yang diketuai Dr Zambery yang lebih tertumpu kepada usaha-usaha memperkasakan Parti menghadapi Pilihanraya UMUM ke 13.

Pada sebelah petang, selepas menemui Pegawai dan kakitangan Kerajaan Negeri dan Persekutuan di bangunan SUK, Muhyiddin melawat kawasan perniagaan India di Pekan lama, Ipoh.

0 comments: