Template by:
Free Blog Templates

10 June 2009

Sireh Pulang Ke Ganggang

Bagaikan sireh pulang ke ganggang, Wartawan Kanan, Datuk Ahmad Talib akan kembali ke kumpulan akhbr NSTP.

Ahmad Talib adalah bekas, Pengarang akhbar berkenaan. Ketua Pengarang sekarang adalah Datuk Hishamuddin Aun, yang juga bekas Pengarang Akhbar Berita Harian, sebelum digantikan oleh Datuk Manja Ismail.

Juga terlibat dalam perubahan tersebut ialah Zainur Ariffin juga Wartawan Kanan dalam NSTP.

Seorang lagi, Akhiruddin Atan atau lebih dikenali Rocky Bru, penulis blog pula kembali mengetuai semula Akhbar The Malay Mail menggantikan Tony Francis, bekas Pengarang Sukan NSTP.

Akhbar MM baru setahun jagung diambil alih pengurusannya oleh seorang Usahawan.

Tahniah diucapkan kepada mereka diatas perlantikan tersebut dan tidak lupa juga kepada Hishamuddin sepanjang khidmatnya selama ini dengan kumpulan akhbar berkenaan.

Apa pun perubahan yang berlaku, yang penting ialah peranan media cetak tempatan dalam membantu kepimpinan negara mencapai kemajuan yang lebih gemilang, sejahtera dan cermelang sebagaimana negara-negara maju yang lain.

Peranan media cetak dan elektronik amat penting dalam mencorakan masa depan negara. Justeru mereka juga mempunyai tanggungjawab besar dan amanah yang perlu dipikul.

Tahniah juga diucapkan kepada Dahalan Makmur yang dilantik Setiausaha Akhbar Menteri Penerangan, Komunikasi, Warisan dan Kebudayaan.

Dahalan bekas Pengulas Sukan TV3 dan beberapa stesyen TV tempatan adalah juga Wartawan dan pernah berkhidmat dengan Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) di bahagian media.

Dahalan juga pernah mengendalikan beberapa program di BERNAMA TV dan UMNO TV.

Selamat bertugas, salam daripada Saya.

0 comments: