Template by:
Free Blog Templates

26 June 2009

Mufti Perak Tidak Berdendam

Mufti Perak, Tan Sri Harunsani Zakaria mengingatkan Umat Islam mengenai kebesaran Allah S.W.T. dan tidak akan serta pernah berdendam dengan sesiapapun yang menfitnah beliau.

"Ada yang kata Mufti Anjing," tetapi orang yang pernah menfitnahnya, bila berjumpa beliau bersikap berlainan pula, tambahnya ketika dalam majlis taskirah di kediaman Menteri Besar Perak selepas Solat Maghrib bersempena lawatan kerja sehari Timbalan Perdana Menteri (TPM), Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Harusani baru-baru ini mencetus kontrovesi, walaupun ikhlas dalam komennya mengenai Kerajaan Perpaduan.

Harunsani turut rasa kesal jika Umat Islam bergaduh sesama sendiri dan mengingatkan keadaan itu akan menguntungkan pihak lain yang mahu melihat perpecahan di kalangan Orang-Orang Islam.

Justeru, beliau mengajak Umat Islam dalam situasi apa sekalipun, mestilah meletakan perpaduan itu lebih penting.

Selain TPM, turut hadir ialah Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambery Abdul Kadir dan Isteri, Bekas Menteri Besar, Datuk Seri Mohd Tajol Rosli Tan Sri Ghazali, Ahli-Ahli Dewan Negeri (ADUN) Barisan Nasional (BN) Perak, Ketua-Ketua UMNO Bahagian dan Ketua-Ketua Jabatan.

Mufti itu juga mengingatkan Islam akan runtuh dan lemah jika mereka membenarkan perpecahan berlaku.

Harunsani kemudian bersama Menteri Besar dan tetamu yang lain mengadakan Solat Isyak. Beliau juga hadir di majlis jamuan makan bersama TPM dan Pemimpin yang lain.

0 comments: