Template by:
Free Blog Templates

17 June 2009

FELDA Terus Cemerlang

Negara berbangga dengan kemajuan yang dicapai oleh FELDA dan tidak lama lagi ia akan melahirkan jurutera yang mampu mengendalikan kapal terbang besar milik MAS.

FELDA juga mengaut keuntungan hasil pembelian tapak Menaranya yang mencecah rm 200 juta yang dalam pembinaan. Jika pada mulanya harga tanah berkenaan sekitar RM 930 ia kini melebihi RM 1,200 kaki persegi.

Bahkan, peluang latihan kemahiran dan kemasukan belajar ke pusat pengajian tinggi juga turut dirasai oleh anak-anak penoroka FELDA sejak akhir-akhir ini. FELDA berbangga kerana tulang belakang segala pencapaian ini adalah Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak sendiri.

FELDA adalah juga diasaskan oleh Bapa Najib sendiri, Allahyarham Tun Abdul Razak Hussein yang juga bekas Perdana Menteri kedua.



Semalam, Selasa 16 Jun FELDA menganjurkan majlis Ramah Mesra dan dailog Najib dengan Wakil-Wakil Rakyat kawasan FELDA seluiruh Negara di Dewan FELDA Kuala Lumpur. Menteri-Menteri Kabinet termasuk Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein yang juga Presiden UMNO dan Datuk Seri Husni Hanazlah yang juga Bendahari UMNO adalah diantara mereka yang hadir.

Turut hadir ialah Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir, Menteri Besar Pahang,Datuk Seri Adnan Yakub, Menteri Besar Perlis, Datuk Seri Dr Mohd Isa Sabu dan Pengerusi Lembaga Pengarah FELDA, Tan Sri Dr Yusof Nor dan pegawai-pegawai FELDA.

Timbalan Menteri Di JabatanPerdana Menteri, Ahmad maslan yang juga Ketua Penerangan UMNO dan bertanggung jawab menjaga FELDA menjadi perantara majlis dailog tesebut yang turut disertai oleh Timbalan Menteri, Ahli Parlimen dan Ahli Dewan Negeri (ADUN).

Saya juga telah mencadangkan agar FELDA meningkatkan kemudahan di FELDA Ijok dalam DUN Kubu Gajah termasuk menyediakan ruang-ruang niaga dan kemudahan sukan di situ, selain isu besar pada masa ini iaitu tapak-tapak rumah bagi anak-anak peserta yang telah berkeluarga.


FELDA Ijok adalah rancangan tanah yang tertua. Justeru amat wajarlah jika ia diberikan perhatian dan keutamaan, lebih-lebih lagi ia tidak asing kepada Dr Yusof yang sering ke Ijok.

Wakil Belia FELDA juga mencadangkan agar wakil mereka dilantik sebagai Senator dan menduduki dalam Lembaga Pengarah FELDA. Ada juga pandangan agar jawatan Pengerusi FELDA sekarang dijadikan jawatan esekutif.

0 comments: