Template by:
Free Blog Templates

31 May 2009

Pelajar Universiti Teknologi Petronas Berkampung

Ahad, 31 May 2009 - Seramai 29 orang pelajar Universiti Teknologi Petronas, Seri Iskandar, Daerah Perak Tengah hari ini berkampung di Dewan Negeri (DUN) Kubu Gajah kerana menghadiri program Rakan Muda selama empat hari Anjuran Pejabat Belia dan Sukan Daerah.

Ketika melancarkan program tersebut di Tebing Tinggi yang turut disertai enam pelajar dari Pakistan dan satu dari Suidan dan Yamen. Saya telah menekankan betapa pentingnnya program tersebut.

Ini adalah kerana bilangan mereka semakin bertambah dan menjadi sebahagian besar penduduk Malaysia pada hari ini. Kepentingan mereka tidak boleh dipandang ringan oleh agensi-agensi kerajaan.



Saya turut menasihatkan mereka agar tidak mudah terpengaruh dengan elemen-elemen yang bagaikan "menang sorak, kampung tergadai." Mereka perlu memilih aktiviti yang tidak bertentangan dengan agama, budaya dan adat resam ketimuran.

Saya juga menyarankan agar setiap program yang dianjurkan perlu membuat tindakan susulan untuk mengetahui kesan program tersebut. Janganlah aktiviti yang diadakan itu hanya semata-mata untuk memenuhi kalendar tahunan.

Saya turut mengucapkan tahniah dan terima kasih kepada FELCRA Gugusan Sungai Marlow dan JKKKP Tebing Tinggi yang terlibat menjayakan program ini.

Pada majlis pagi tadi, saya juga menyaksikan penyerahan anak angkat kepada keluarga yang terpilih dalam program tersebut.

0 comments: