Template by:
Free Blog Templates

19 May 2009

RM Sampai Pingat

Hari ini, Saya menerima undangan ke istiadat Penganugerahan Bintang Kebesarn dan Pingat bersempena Hari Ulang Tahun Keputeraan DYMM Paduka Seri Sultan Perak yang ke 81 di Balairong Seri, Istana Iskandariah, Kuala Kangsar.

DYTM Raja Muda Perak, Raja Datuk Seri Nazrin Shah berangkat menyampaikan Darjah Kebesaran dan Pingat kepada seorang penerima Darjah Dato' Paduka Mahkota Perak (DPMP), Dr Alagappa Muthiah yang membawa gelaran dato', 3 penerima Darjah Paduka Cura Si Manja Kini (PCM), 20 penerima Darjah Paduka Mahkota Perak (PM), 2 penerima Darjah Ahli Cura Si Manja Kini (ACM), 55 penerima Darjah Ahli Mahkota Perak (AMP), 74 penerima Pingat Pekerti Terpilih (PPT), 88 penerima Pingkat Jaksa Kebaktian (PJK) dan 3 penerima Pingat Lama Perkhidmatan (PLP).

Cikgu Othman Yahaya, Guru Besar Sekolah Kebangsaan Bagan Bahru, Ijok yang juga Ahli Jawatankuasa UMNO Bahagian Larut menerima AMP. Turut juga menerima PPT ialah Haniff Ahmad, Ketua Kampung Changkat Perah dan Hambali Zolaawal, Ketua UMNO Cawangan Pantai Besar dan Rokiah Ismail dari Kampung Simpang Empat Batu Kurau, Manakala PJK penerimanya pula termasuk Abu Ismail, Puan Enah Razalli.

Di Istiadata yang sama Selasa lepas, Hajjah Sawifah Yahya, Ketua Wsnita UMNO Bahagian menerima PMP.

Diantara Penerima Jaksa Pendamai ialah bekas Ahli Parlimen Gerik, Datuk Wan Hashim Wan Teh dan bekas Ahli Dewan Negeri (DUN) Kamunting dan Ketua UMNO Bahagian Taiping, Datuk Abdul Khalid Nasir yang juga Bapa kepada Zahir, Anggota EXCO Kerajaan Negeri.

Turut juga berangkat ke istiadat tersebut ialah DYTM Raja Puan Besar Perak, DYAM Raja DiHilir Perak dan DYAM Raja Puan Muda, selain Menteri Besar perak, Datuk Seri DrZambry Abdul Kadir dan Isteri serta EXCO dan ADUN BN dan Ketua-Ketua Jabatan.

Pada hari ini juga ialah istiadat Menutup Kerja.

1 comments:

taipingmali said...

Tahniah kepada ahli-ahli Umno Larut yang menerima Pingat Kebesaran kali ini.