Template by:
Free Blog Templates

12 May 2009

Zambry dan BN kekal


Semalam Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir dan kami rakan-rakan Ahli Dewan Negeri (ADUN) dalam Barisan Nasional (BN) menerima keputusan Mahkahmah Tinggi Kuala Lumpur berhubung dengan isu Menteri Besar Perak dengan hati yang terbuka.

Pada hari ini pula Mahkamah Rayuan Putrajaya menerima permohanan Dr Zambry menangguhkan keputusan Mahkamah Tunggi semalam. Bermakna beliau kekal sebagai Menteri Besar dan Kerajaan BN terus mentadbir Negeri Perak.

Kami menerima berita keputusan Mahkamah Rayuan itu bersama-sama dengan Dr Zambry dengan rasa penuh syukur, ketika bersama pada majlis perjumpaan di Ipoh tengah hari ini.

Justeru kami harap pihak sebelah sana faham-faham sahajalah. Bersifatlah Gentleman macam kami.

Keputusan Mahkamah Rayuan ini terbukti keterbukaan undang-undang dan demokrasi. Dr Zambry dan BN akan terus nebjalankan tugas sebagai Kerajaan Negeri sesuai keputusan Mahkamah.

Dr Zambry bekata yang penting BN ada majoriti dalam Dewan Negeri (DUN) dan Pembangkang wajar menerima hakikat ini. DUN Perak mempunyai 59 kerusi, BN 28, DAP 17, KEADiLAN 5, PAS 6 dan Bebas 3.

Pihak Media yang membanjiri sidang Ahbar Dr Zambry di bangunan UMNO juga kelihatan amat memafahami kemelut yang sedang melanda Negeri Perak dan berharap mereka sama-sama membantu memperjelaskannya kepada masyarakat seluruhnya.

Kerjasama sedemikian juga diharap akan turut diperolehi daripada media-media luar. Dr Zambry turut memuji Portal Berita Agendadaily dari Kuala Lumpur.

0 comments: