Template by:
Free Blog Templates

23 May 2009

Lawatan Warga Tua Terlantar Sakit

Selepas menerima sms dari seorang penduduk di dun saya, saya bergegas ke melawat seorang warga tua, Puan Rokiah binti Mohamed, 85 tahun yang terlantar sakit di rumahnnya di kampung Bagan Bahru, petang ini.

Menurut anaknya, Puan Siti Doyah binti Abdullah, 66 tahun ibunya mengalami sakit tua sejak akhir-akhir ini dan tinggal sendirian dirumah. Justeru beliau amat memerlukan bantuan bagi menanggung sakit.

Bantuan

Bersama saya tadi ialah wakil pejabat kebajikan masyarakat Selama, Cik Nurul Wahida binti Hassan yang telah mengambil laporan.

Saya juga menghubungi Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Sharizat Abdul Jalil mengenai bantuan yang diperlukan itu dan beliau sendiri akan mendapatkan segala maklumat

Siti Joyah yang terpaksa menutup kedai kopi kerana menjaga ibunya, juga mengharapkan bantuan saraaan daripda kebajikan..

Saya juga berharap proses bantuan seumpama itu dapat disegerakan dan tidak tertanggung begitu lama.

0 comments: