Template by:
Free Blog Templates

22 May 2012

Terbiar











Ahli dewan undangan negeri (ADUN) Kubu Gajah, Datuk Seri Raja Ahmad Zainuddin B. Raja Haji Omar kesal kerana ada projek awam yang tinggal terbiar tanpa diurus lansung.

Juateru, beliau berharap jabatan belia dan sukan dapat segera mengenal pasti pengurusan yang layak menjaga gelanggang-gelanggang futsal dan dewan serbaguna.

Gelanggang futsal barangkali sesuai diurus oleh mana-mana kelab belia manakala dewan jawatankuasa dan keselamatan kampung (JKKK).

Datuk Seri Raja Ahamd Zainuddin berkata demikian selepas melawat salah sebuah gelanggang futsal dalam dewan undangan negeri (DUN) Kubu Gajah,petang tadi.

Jika ada badan-badan yang dilantik mengurus gelanggang futsal sudah ada aktiviti yang berfaedah dapat dianjurkan daripada terbiar tanpa sebarang program.

Beliau juga meminta JKKK memantau dan mengenalpasti projek-projek awal yang terbiar tanpa diuruskan oleh mana-mana pihak.

Bila tidak ada kemudahan awam, masyarakat buat desakan, tetapi bila sudah laksana, terbiar tanpa ada aktiviti.

1 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Lantiklah ahli JKKK yang gila futsal menjaga gelanggang futsal atau pun anak mereka yang suka main futsal. Elakkan melantik orang suka tengok bola tapi kaki bangku.
YMDS,

Kita selah pilih salah orang/sasaran Inilah yang saya katakan projek salah sasaran.

Contoh yang lain ialah beri tapak rumah kampung tersusun kepada orang kaki jual tanah... projek kerajaan salah sasaran.

Atau rancang jalan keretapi dari Lumut ke IPOH yang tidak akan digunakan oleh wakil rakyat bagi perjalanan ke Ipoh.

Kalau buat jalan raya Jelapang-Selama sudah tentu YMDS dan saya akan gunakannya tiap2 hari.