Template by:
Free Blog Templates

28 December 2009

Melawat Masyarakat Cina



















Dalam perjalanan ke program turun padang bersama Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir di Selinsing,dekat Semanggol, Saya menerima berita ada kebakaran di Kampung Tersusun Kubu Gajah di DUN Saya.

Tetapi sebaik Saya tiba di rumah berkenaan berdekatan padang bola, Saya diberitahu tuan rumah berkenaan cuma sambungan wire ke meter yang terbakar dan beliau telah menghubungi Jabatan Bomba dan Penyelamat.

Beliau yang baru pulang dari mengerjakan Haji tinggal bersama isteri dan mengucapkan terima kasih diatas keperhatinan Saya.

Dalam kesempatan hari ini, Saya melawat Masyarakat Cina yang berniaga di Pekan Kubu Gajah sambil bertanya khabar dan mendengar masalah yang timbul. Seorang daripada mereka membangkitkan masalah ancaman banjir melalui longakang-longakang yang tersumbat.

Saya juga melawat Sekolah Kebangsaan Cina di Redang Panjang untuk melihat keadaan bangunan belajar di situ.

Saya juga hadir di majlis jamuan minuman petang di dewan rukun tetangga Redang Panjang.

0 comments: