Template by:
Free Blog Templates

3 April 2012

DUN







Pemangku Raja Perak, Raja Nazrin Shah hari ini bertitah mengingatkan ada mana-mana pihak mencabar kesucian Islam.

Ada bukan Islam makin lantang mencabar kesucian Islam pekara yang berkaitan syarat jangan dipersendakan.

Perbuatan itu melanggar sempadan agama dan mengingatkan bara dan api keagamaan jangan dinyalakan nanti terbakar diri,kelak nanti terhangus negeri.

Baginda Pemangku Raja bertitah demikian ketika merasmikan mesyuarat pertama penggal kelima dewan negeri (DUN) Perak yang kedua belas.

Sebagai anggota badan perundangan di dewan, ahli-ahli yang berhormat hendaklah mencerminkan sebaik contoh,sebaik teladan dalam aspek menghormati kesucian sesuatu agama.

Kesucian agama Islam wajib dipertahankan setiap masa dan kebebasan agama lain wajib pula dihormati dalam ruang parameter dan sempadan masing-masing.

Baginda juga menyentuh sektor pelaburan,pelancongannperumahan dan pertanian.

Menjaga kepentingan remaja, belia dan ibu tunggal juga menjadi perhatian yang perlu diberikan keutamaan.

1 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Ada lebih baik Sultan diberikan lebih kuasa tentang Islam dan Melayu supaya ramai yang tidak murtad dan menjadikan Bahasa Melayu bahasa kedua untuk mendapat pekerjaan di syarikat2 seperti Ketua eksekutif. Padahal bila saya menghadiri mesyuarat syarikat jarang sekali saya lihat ada orang putih. Bahasa Inggeris masih diutamakan kerana saham tersebut diapoangkan di luar negara. Kalau tiada orang putih apa salahnya BM digunakan dalam mesyuarat.