Template by:
Free Blog Templates

10 July 2011

Kenduri kahwin




Menghadiri kenduri kahwin sepupu Puteri UMNO bahagian Larut di Kampung Kota Raja Bersiong dekat redang panjang, petang tadi.

Mohamad Zakir bin Abdul Rahim, 47 tahun. kahwin anak perempuan beliau Norashikin, 21 tahun melangsungkan perkahwinan dengan pasangannya Amirul Ashraf bin Jamil, 22 tahun

Didoakan semoga pasangan tersebut bahagia dan kekal hingga ke akhir hayat.

1 comments:

Anonymous said...

YMDS,

Dalam pemerhatian saya YMDS selalu menghadari acara perkahwinan melawat yang uzur dan mereka yng miskin

UMNO hendaklah kreatif dan inovatif.

Jika UMNO kreatif perlulah ADUN Kubu Gajah menubuhkan biro yang berkaitan dengan kemiskinan, oku/pesakit dan biro yang berkaitan dengan yang selalu YMDS lawati.

Kita tidak perlu lagi biro2 yang lain buat masa ini. Apabila yang miskin tiada, dan yang sakit atau OKU berkurangan barulah kita hidupkan semula biro seperti yang ada ditiap2 bahagian.

Sebagai contoh kita perlu mempunyai BIRO KESIHATAN. Bolehlah Biro ini di Pengurusi oleh isteri ADUN Selama. Kita pilih cara undi nanti mereka pilih Bomoh Batu Kurau pula jadi Pengurusi (itulah kelemahan sistem demokrasi cara undian).

Kemudian Biro Pembangunan Insan untuk mengatasi kemiskinan) Mungkin kita pilih pengurusinya mereka yang pernah menjadi papa kedana tapi boleh memimpin orang miskin dan telah berjaya dalam careernya seperti DR. Azhar Harmain, pensyarah Bioteknologi di UNISEL dari Kubu Gajah. Beliau pernah menoreh getah. Profesor yang lain saya tak nampak pernah menoreh getah

Kita ada biro kebudayaan tapi ia perlu digantikan dengan yang berkaitan dengan nikah kahwin. AJKnya boleh sentiasa datang ke kenduri nikah kahwin walaupun YMDS tidak dapat hadir.Pengurusinya bolehlah dipilih daripada Mak Andam. Saya lihat mak andam sekarang kurang ilmu batin. Mereka tak boleh menserikan pengantan walaupun pengantin tersebut tidak handsome. Begitu juga tidak pandai mendinding pengatin dari panca roba. Kalau Mak Andam dahulu semuanya 3 in ONE. Mak Andam sekarang lebih kepada commercial.

Kesimpulnya pilihlah pemimpin biro berasaskan kejayaan mereka, bukan cera undi angkat tangan, takut2 yang kita undi hanya pandai mengongkong (retorik)tapi bukit tak runtuh (tada pembangunan), muka pengantin pun tidak berseri, yang kaya bertambah kaya dan yang sakit cepat mati.

Sekian