Template by:
Free Blog Templates

8 November 2009

TS Ramli dan Noora Ashilin Paling Ceria

Boss lama Saya, Tan Sri Ramli Ngah Talib dan Isteri, Raja Puan Seri Noora Ashikin adalah pansangan yang cukup ceria dan gembira sepanjang majlis perkahwinan puteri mereka di sebuah hotel bertaraf 5 bintang di Ibu Negara semalam.

Ibubapa mana yang tidak gembira bila puteri mereka selamat menjadi menjalani hidup sebagai seorang isteri. Puteri Azalea binti Tan Sri Ramli melangsungkan perkahwinannya dengan Alfi Aliza.

Ramai tetamu termasuk kerabat di raja hadir memeriahkan majlis perkahwinan anak perempuan bekas Menteri Besar Perak itu. Bekas Menteri Besar,Datuk Seri Mohd Tajol Rosli Ghazali dan Wakil Rakyat juga turut hadir.

Beberapa orang tokoh koprat termasuk Tan Sri Razali dari Syabas dan Tan Sri Yeop Tong Lay juga hadir.

Puteri Azale binti Tan Sri Ramli dan pasangannya, Alfi Aliza berpakian segak bagaikan pinang di belah dua ketika duduk bersama tetamu VIP.

Majlis tersebut dimeriahkan lagi dengan kehadiran Artis tempatan, Ajai yang mendendangkan beberapa lagi bersama pelakon, Nora Denish.


Pada Jumaat lepas, majalis akad nikah telah disumpurnakan oleh Tan Sri Ramli sendiri di kediaman beliau di Taman TAR Villa di Ampang yang turut dihadiri keluarga terdekat.

Saya sengaja meluangkan mengosongkan semua program semata-mata untuk tidak melepaskan peluang jemputan perkahwinan puteri Tan Sri Ramli. Saya pernah berkhidmat dengan beliau selama 17 tahun.

Sesungguhnya saya amat terhutang budi dan tidak akan dapat melupakan segala jasa beliau terhadap saya selama ini.

Semoga kedua pasangan Azalea dan Aliza akan terus kekal hingga ke anak cucu. Kepada Tan Sri Ramli dan Isteri tahniah juga diucapkan kerana menerima menantu ketiga. Sebelum ini dua anak lelaki beliau, Rizal dan Ramel juga telah melangsungkan perkahwinan mereka.

Cuma tinggal seorang lagi puteri mereka, Yasmin. Mudah-mudahan beliau juga akan bertemua jodohna tidak lama lagi.

Selepas majlis itu, Saya sempat bertemu dengan bekas Setiauusaha Kerajaan Perak, Datuk DetukSeri Dr Shar Yeop Ishak, Bekas Timbalan Pengarah JKR Perak, Datuk Othman dan Peguam tempatan, Datuk Azemi Otman.

1 comments:

Unknown said...

saya turut gmbira diatas brita TSR dan kluarga,beliau bekas menteri besar perak yg mempunyai hubungan baik dgn orang kampung, arwah bapa saya bekas ketua kg sungai rubana mempunyai hubungan baik dgn TSR dan kluarga walaupun arwah bukanlah sesiapa hanya orang kg biasa- anak pk dprantauan