Template by:
Free Blog Templates

23 November 2009

Limkokwing Menawarkan Tempat Percuma kepada FAM


Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) amat berterima kasih kepada Universiti Limkokwing kerana tawarannya menyediakan 10 tempat percuma untuk pengajian di peringkat Masters.

Berita baik itu disampaikan sendiri oleh pemilik Universiti, Professor Emertius Tan Sri Dr Limkokwing kepada kebawah DYMM Tuanku Sultan Pahang, selaku Presiden FAM di wisma FAM di kelana Jaya, dalam kunjungan beliau.

Malah, Universiti berkenaan yang mempunyai cawangan di serta dunia termasuk di London turut menawarkan tempat tanpa had kepada FAM bagi peringkat Diploma Pengurusan Sukan.

Universiti tersebut juga menawarkan tempat percuma kepada anak-anak Allahyarham Major Zainuddin Abdul Ghani yang meninggal dunia ketika bertugas dalam kejohanan bola sepak pantai di kuantan, baru-baru ini.

Limkokwing membuat persetujuan tersebut sebagai membalas permintaan Baginda Tuanku Haji Ahmad Shah ketika menyampaikan sumbangan FAM kepada balu allhyarham di Wisman FAM.

Langkah Universiti Limkokwing itu akan menjadikan bidang sukan, terutamanya bola sepak sebagai galakan dan untuk menjadikan sukan itu lebih penting dan ada jaminan masa depan.

Baginda berharap tawaran Universiti berkenaan akan mempertingkatkan lagi imej dan martabat bola sepak tempatan.

0 comments: