Template by:
Free Blog Templates

21 November 2009

Penerima Dermasiswa Yayasan Perak Jangan Salahguna Bantuan Tersebut


Kubu Gajah, Sabtu 21 Nov. 2009 - Hari ini, Saya berpeluang menyampaikan dermasiswa Yayasan Perak kepada 55 orang pelajar yang melanjutkan pelajaran ke Pusat Pengajian Tinggi (IPT) di DUN Kubu Gajah.

Ketika berucap meresmikan majlis tersebut, Saya menginatkan semua penerima dermasiswa tersebut supaya bersyukur dan tidak menyalahgunakan bantuan tersebut untuk tujuan lain.

Mereka,sebaliknya menggunakan wang tersebut bagi menggurangkan bebanan keluarga ketika berada di IPT termasuk membiyai perbelanjaan belajar.

Rakyat seharusnya berterima kasih diatas inisiatif Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambery Abdul Kadir yang sentiasa memberikan perhatian kepada memajukan bidang pendidikan di Negeri ini.


Saya juga menyatakan bahawa Kerajaan BN adalah sebuah Kerajaan yang sentiasa menjaga kebajikan rakyatnya tanpa mengira kaum dan agama. Yayasan Perak juga menyediakan tabung khas untuk membantu pelajar-pelajar bukan Melayu.

Seramai 55 orang pelajar menerima dermasiswa Yayasan Perak dari DUN Kubu Gajah termasuk seramai 22 orang di peringkat Diploma dan 17 orang di peringkat Ijazah.

Setiasuaha Kerja Yayasan, Farid Haji Wazali berkata Pihaknya memerlukan RM 4 Juta lagi bagi membiyai program tersebut kerana semakin ramai mereka yang memohon.

0 comments: