Template by:
Free Blog Templates

2 May 2011

Sukaneka














Hanya melalu perpaduan, Negara akan terus membangun dan maju serta rakyat hidup dalam keadaan hamoni dan sejahtera.

Saranan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak yang mengajak dan menekankan pentingnya perpaduan harus disambut baik oleh semua pihak.

Tidak ada salahnya jika PAS bersama UMNO serta Barisan Nasional dalam mempastikan perpaduan rakyat jelata.

Saya berkata demikian di majlis perasmian dan penyampaian hadiah karnival sukanika yang diadakan di padang tanah Rancangan FELDA, Ijok.

Sukan yang membabitkan lebih 500 orang itu telah diadakan sejak pagi hingga ke petang dan turut dihadiri Pengurus FELDA, Ijok, Abdul Aziz bin Mat Isa, Ketua Pemuda UMNO Bahgian Larut, Annuar Ariffin dan Ketua Kampung, Haji Shukur Haji Jaman.

Saya turut menjadikan contoh di mana, Negara-Negara yang tidak stabil dan sering diancam kekacauan menyebabkan rakyatnya menderita dan ekonomi mereka juga terjejas.

Lebih 20 acara dipertandingkan, termasuk. acara kemuncak ialah pertandingan tarik tali. Bagi acara wanita johan dimenanggi, kumpulan Rodiah Ali manakala naib johan ialah kumpulan Nurulshairah.

Bagi tarik tali lelaki pula ia dimenanggi kumpulan Mohd Faiz, naib johan kumpulan Ramlan Ali dan ketiga kumpulan Pemuda UMNO Bahagian Larut.

Kanak-kanak juga turut mengambil bahagian dalam beberapa cara yang diatur untuk mereka termasuk pertandingan melukis.

0 comments: